Bröllopsfotograf Båstad // Östra Karup // Riviera: Minna & Daniel

Det här är Minna och Daniel:





Visst är de gulliga? De har berättat att de träffades på en blind-date arrangerad av en kompis! Minna är uppvuxen i Båstad och bor nu med dalmasen Daniel och deras dotter Tuva i Säter.

Den 28 juni blev de man och hustru här på Bjäre, och på eftermiddagen före vigseln träffades vi på stranden vid Hotell Riviera för att fotografera porträtten:








Daniel gillar bilden "Bröllopsyra" jag tagit där brudgummen Linus hoppar, och ville gärna prova! Han fick hoppa många gånger, för att jag skulle vara säker på att jag hade den bästa (men jag vet att Daniel åkt 9 (!!!) vasalopp så han blev nog inte trött hoppas jag) och visst satte han den, flera gånger om!





Vi tog det lite lugnt också... Inne bland träden i strandskogen var det så fint ljus:








En favorit:





Några detaljer:











Hela familjen var så gullig och strålade av förväntan och glädje:












Efter porträtten for vi mot Östra Karup och kyrkan:





Vigseln var så fin, så fin...











...och det är liiite svårare att inte bli rörd bakom kameran när tårarna forsar på brud eller brudgum, här Daniel i ett känslosamt ögonblick:





Sedan var det bara tjo och tjim och massor av ris, det gillar fotografen :-)





Jag avslutar med en bild av Minna och hennes mamma, så ömt och fint:






Tack bästa Minna och Daniel för en härlig dag!


Vilken bild är din favorit? Skriv gärna i kommentarsfältet!




(Det här var mitt första bröllop efter att jag kommit ur rullstolen, och det var underbart att kunna röra sig igen efter nästan två månader! Försiktigt förstås, men ändå... jag kommer aldrig mer att underskatta förmågan att stå, gå, kliva i trappor eller bara kunna gå över en tröskel, ta sig fram på singel utanför kyrkan, gå i sand... ja, exemplen är oändliga på vardagliga saker som jag inte förstod hur fantastiska de är förrän i somras. Idag är jag nästan som vanligt igen, snart precis som förr!)

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Jag gillar den med riset.. det ser så glittrigt ut på nåt sätt ^^

2008-08-25 @ 14:11:56
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Julia

Alla bilderna var mycket fina. Jag gillar den i skogen, samt den när han hoppar. Hopp-bilden känns lite oväntad och inte så typiskt bröllop liksom. Sen måste jag bara säga att WOW vilka ögon brudgummen har! Riktigt häftiga :)

2008-08-25 @ 18:58:25
Postat av: Lovisa

min favorit bild är den sista helt klart, den visar så himla mycket kärlek och lycka!

2008-08-25 @ 19:04:00
Postat av: Maria H

Hoppbilden är helt klart en favorit, men alla bilderna är helt bedårande. Har jag skulla gift mig igen så vet jag vet jag skulle kontaktat som fotograf.

2008-08-26 @ 00:23:56
URL: http://miafoto.blogg.se/
Postat av: Vinnarlinda

Mammakramen är så härlig. Vad lika de är. Detaljbilden i profil på Minna är också välidgt fin. Man ser den vackra klänningen så bra.

2008-08-26 @ 08:19:20
Postat av: Anna Mayol

Alla bilderna är ju helt klart fantastiska men som gammelfaster måste jag ju självklart hålla på Tuva-bilden!

2008-08-28 @ 18:53:01
Postat av: My

Visst att jag håller med faster Anna, bilden på Tuva var superfin, men den sista bilden då syster min kramar mor fick mig faktiskt att gråta en liten skvätt!

2008-08-30 @ 15:58:15
Postat av: Martin Magnusson

Faar bara ta o gratulera till valet av fotograf! Riktigt härliga bilder...

Faar ju säga att min favvo är den 1a.. (Gillar när man leker lite med fokus och ljus)

2008-09-10 @ 09:21:52
Postat av: R O N J A

Superfina foton! Har brudgummen ett brunt och ett blått öga eller ser jag i syne? Coolt isf ..



Svara helst i min blogg.



MVH

R

2008-09-14 @ 21:11:03
URL: http://royalglamour.blogg.se/
Postat av: Teresa

Jättefina bilder!
Känsla och kvalitet!

2012-06-28 @ 11:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0