Most famous of them all: "Bröllopsyra"

Den som fått mest genomslag av alla mina bilder, kommer faktiskt från ett av mina första bröllopsuppdrag! Den har blivit vykort som jag använder som visitkort, den finns som meterstor förstoring här i ateljén, och har varit bild i ett stort antal av mina annonser och marknadsföringskampanjer...

Många har frågat hur bilden kom till, och sanningen att säga har jag egentligen inte så mycket ära i det hela. Vi var på väg ner till vattnet genom Lovisa Rasks gränd i Torekov, när brudgummen helt spontant gör en grym klackspark i luften varvid jag ropar "En gång till!" (jag var ganska långt bakom dem) och det gör han. Jag kan knappt förklara hur mycket det hoppet har betytt, för den här bilden minns alla som sett den:


image489


Därför kan jag liksom inte tacka nog, Linus och Charlotta, för att ni gav mig en sån bra bild!



Så här såg de ut på lite närmre håll då i maj 2005 - vilket tjusigt par:


image490


image491


I december 2007 var jag hos familjen i deras fina lilla sommarhus i Torekov, för att fotografera nyaste medlemmen Josefine. Linus som är pilot (kan det förklara hopphöjden kanske, hmmm...) var på andra sidan jordklotet på uppdrag men mamma och dotter var väldigt härliga att fotografera!


Det här är fundersamma Josefine:


image492


Och det här är överlyckliga Josefine, är hon inte superskön? Man kan ju inte låta bli att skratta tillbaka!


image493


Familjens hus hade stora fönster i helt rätt väderstreck för tidpunkten och vi fotograferade i vardagsrummet:


image494


Det var jättefint ljus fastän det var mitt i vintern:


image495


image496


image497


Det här är min absoluta favorit, så mycket kärlek så till och med en van fotograf kan bli tårögd :-)


image498


Vi avslutar med ett par bilder från Josefines rum. De är en speciell hälsning till Pappa Pilot med jättefina små färgglada flygplan:


image499


image500


Stort tack till hela familjen Hansson! Hoppas att vi ses snart igen!

Kommentarer
Postat av: Felicia

vilka härliga bilder, speciellt den första :)

2008-05-02 @ 20:01:49
URL: http://heaven.webblogg.se
Postat av: Julia Green

aaw, asså shit vad söta bilder! :)

2008-05-03 @ 23:24:30
Postat av: Jessica

Alldeles, alldeles underbara bilder! Förstår absolut varför den första bilden får alla att få gåshud, är det inte precis så man vill att mannen ska känna när han lämnat kyrkan och har gift sig med just dig?!!!

2008-05-05 @ 13:05:28
URL: http://jessicanilsson175.blogg.se
Postat av: Linda i Ludvika

Gillar den sista med flygplanen. Så himla söt!

2008-05-05 @ 14:30:43
Postat av: Elli

Vilka härliga bilder du tar, tycker om dem!

2008-05-06 @ 01:28:02
URL: http://elliohman.blogg.se
Postat av: Evelina

Härlig blogg och superfina bilder! Gillar brungummens hopp:)!

2008-05-13 @ 20:54:21
URL: http://evelinalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0