Barnfotografering // Family Story: Ahlströms på Öland

I januari 2011 fick jag följa med Madde & Johan till Dominikanska republiken (ja, i Karibien, jag vet - jag trodde inte heller mina öron först när de frågade) för att fotografera deras bröllop. Som ni säkert förstår blir man ganska förtjust i så trevligt folk, hehe. Barnen Oscar och Alva var också med och ni kan se alla bilderna här. Hela familjen är så himla härliga och det enda tråkiga med dem är att de bor så långt härifrån, ända uppe på norra Öland. Å andra sidan: jag förstår verkligen att de bor där. Vilket landskap! Helt fantastiskt!
 
Även om det facebookats flitigt, har vi inte träffats sedan Karibien så det blev ett kärt återseende med hela familjen. De är två fler än sist: dottern Lilly och hunden Lasse (självklart världens bästa förkortning av Las Vegas, det förstår ju vem som helst). Plats: först deras gård inbäddad i grönska utanför Böda, och sedan supercoola kalkstenskusten vid Hagskog.
 
På de första bilderna har Lilly på sig en klänning som är hundra år gammal, sydd i New York av Johans släkting (minns jag historien rätt nu, Madde?). Tanken svindlar i alla fall.
 
Och i slutet av fotograferingen, ja då var det tur att vi redan fixat klänningsbytet. Swoosh sa det bara, så låg Lilly i pölen. Men det gick bra ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kära nordölänningar, nu ses vi med lite kortare intervall i fortsättningen tycker jag! Er tur att hälsa på oss...? ;-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta Ernedotter

Hej. Så jätte fina foton. Helt underbara. Ni är så fina. Kram

2014-05-26 @ 20:15:22
Postat av: Madeleine Ahlström

Klart vi kommer! <3 Pöss & kram

2014-05-26 @ 20:36:07
Postat av: Anonym

Apropå klänningen! Den är sydd av Johans farmor (Annie) i början på 1920-talet, i San Fransisco. Den syddes till Johans äldsta faster, Ann-Marie :)

Svar: Så var det ja! Tack! Himla fin är den!
Fotograf Mette Ottosson

2014-05-26 @ 22:11:29
Postat av: Hanna

Vackra bilder på vacker familj!

2014-05-26 @ 22:18:14
Postat av: Hanna

Vilka underbara bilder! :)

2014-05-26 @ 22:29:39
Postat av: Meta Ottosson

Snubblade lillflickan på vågen?

Svar: Ja, nästan, hehe. Hon halkade i miniplurret!
Fotograf Mette Ottosson

2014-05-27 @ 09:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0