Att ha kastat en klippa från axlarna (aka en fotografs vedermödor)

Ni som följt bloggen länge vet att min nya hemsida borde varit klar för längesen, ja för flera år sedan faktiskt. Men, har man jobb upp över öronen (jättekul) och lite annat som tar tankar ifrån en (pappa, sköldkörtel) är det helt enkelt extremt svårt att hitta tid för att under någon längre period koncentrera sig på vad det faktiskt är man vill visa/förmedla.
 
Ett femton-års bildarkiv icke att förglömma, för oj så mycket längre tid det tog att välja bilder än vad jag först trott. De ska passa själva och med varandra, passa varje sorts kund jag önskar mig och sist men inte minst passa själva designen. Och designen!!! Vet ni hur många färger och kombinationer och designer det finns att hitta på? Miljarder!
 
I alla fall, jag har gjort allt själv med lite hjälp från de fantastiska supportkillarna på ProPhoto Blogs och Space2u. Jag har också fått helt ovärderlig hjälp från släkt och vänner som tyckt till när jag kört fast. TACK alla darlings!
 
Tack också för alla grymt snälla och goa kommentarer jag fått, både här, på mejl, och på Facebook. Ni är guld värda allihop!
 
Till sist kan jag berätta att det "nog" varit en långt större tyngd än jag trott, detta att ständigt ha "HEMSIDAN!" på att-göra-listan i flera år. I torsdags kväll publicerade jag, i fredags morse var jag och tränade - och sen fullkomligt däckade jag. Kom inte iväg till jobbet alls, utan fick ligga och sova på soffan hela fredagen. Inte förrän i går kväll började jag bli som en normal människa igen. Skönt det i alla fall, så det inte var permanent.
 
Nu är jag JÄTTEGLAD att sajten är färdig. Som sagt, lite småfix och vardagsunderhåll såklart - men den är på plats. Klippan är kastad från axlarna, och fotografen känner sig ganska nöjd och ser fram emot högsäsongen som rullar igång nästa vecka.
 
Till detta får ni en bild från senaste fotograferingen med JellyBean och Gladmage:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där)

Vilken fantastisk tårta och vilket fantastiskt foto! :D
Kram på dig!

Svar: Tack snälla Caroline! KRAM! <3
Fotograf Mette Ottosson

2013-04-22 @ 21:54:56
URL: http://www.spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0