Frisk som en nötkärna fast med en släng av disco

För ett par veckor sedan gjorde jag en komplett hälsoundersökning för att kolla hur illa det står till. Att pappa dog och att jag börjar bli gammal och dessutom inte direkt tränat ihjäl mig sedan jag sålde hästarna, gjorde att jag kände mig lite nervös. Men hör och häpna, jag är sprillans frisk!

Jag har sedan tidigare fått konstaterat underproduktion i sköldkörteln, men det ska jag skriva ett eget inlägg om någon gång eftersom just det medicinska tillståndet gör att många kvinnor får fel diagnoser och jag gärna vill hjälpa till att sprida information.

Ja, i alla fall, så här glad blev jag.

Dessutom har jag köpt en Orbitrek Crosstrainer som jag nu plågar min stackars gamla hästolyckevänstersida med varje dag. Ja, högersidan också förstås men den tål mer - det kändes direkt att maskinen gör nytta. Beach 2025, here I come.









Kommentarer
Postat av: Minna

Det var ju skönt att höra! Skulle behöva göra det jag också, men våndas inför resultatet!

Underproduktion i sköldkörteln, det har jag med. Fick diagnosen som 10-åring, men det var inte det lättaste. Läkare på läkare vägrade undersöka mig, för det kan man inte få när man är så ung! Det var en jobbig tid, där humörsvängningarna styrde mig. Kunde bli så förbannad att jag drämde huvudet i väggen för annars visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Nu ger mig ett litet vitt piller om dagen sinnesro... Men det går fortfarande att driva mig till vansinne! ;o)

Krammar!!!

2012-02-27 @ 13:54:44
Postat av: Malin

Heja heja heja!!! :) För mig är träningen också mycket till för att jag ska må bra i skallen, jag fixar motgångar lite bättre om jag får avreagera mig ett par tre ggr i veckan på valfritt träningssätt. Kram!

Postat av: Gun

Heja på!

Det glädjer mig att du är en frisk nöt.

Du kan skippa maskinen och dansa som den här farfarn.

Kram

2012-02-27 @ 16:46:37
Postat av: Solveig

Härligt! Grattis! Har skrattat mig halvt fördärvad över "discolänken". Var hittar du allt? :-D Kram o hälsa Tim<3

2012-02-27 @ 16:56:09
URL: http://www.solveigholstein.se/blogg
Postat av: Lillian

Du är för härlig...! :-)

2012-02-27 @ 22:23:20
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/
Postat av: Meta Ottosson

Din glada gubbe kan få följa med mig på Lindy Hop – om han vill!

2012-02-28 @ 10:22:17
Postat av: Nina Andersson

Åh snälla skriv om din underproduktion.

Vi är så många.....

Du har kanske tips som hjälper.

2012-02-28 @ 11:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0