Idag har jag åtta armar, femtioelva bollar och sjuhelsikes många järn

I förmiddags fotograferade jag klanen Gudmundsson i Båstad, ett sant nöje att få träffa fler släktingar till den vettskrämde göteborgaren. Vi klev omkring i knähögt, regnvått gräs (bland annat i vad jag tror är den absolut sista gamla äppelodlingen som finns kvar i centrala Båstad - visste ni att förr var hela dalen, från sjukhemmet ner till vattnet, äppelodling?) men det var uppehåll i skurarna, och både barn och vuxna gjorde sitt allra yttersta för fotografen. Alla var stjärnor!

Till lunch fixade Tim och jag det sista i huset inför kvällens besök, åt utomhus i "värmen" (eeh, men man får ju passa på, vem vet vilken som blir årets sista utomhusmåltid). I ateljén har jag sedan laddat in förmiddagens bilder, beställt vykort (en viss hoppande brudgum och ett lika visst brudpar i vattenbryn), bestämt platser inför morgondagens två familjeporträtt på Tylösand, försökt rodda allt inför campingfotograferingen i Torekov på onsdag, betalat momsen för juni (nä, det är faktiskt inte kul), och ja, nu är det nu.

En av familjerna från klanfotograferingen i morse: Finyak/Gudmundssons!






Kommentarer
Postat av: becca

Härlig bild

2011-08-15 @ 19:38:26
URL: http://fotobex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0