Tack, Swaussie!



Jag har fått en finfin utmärkelse av Simon & Anna som har bloggen Swaussie och skriver om Sverige & Australien.

När man har blivit tilldelad en Beautiful Blogger Award ska man göra fyra saker:
  • Kopiera in award-bilden i sin blogg för att visa att man fått den.
  • Tacka och länka till den som nominerade den.
  • Nominera sju andra bloggare och länka till dem.
  • Berätta sju intressanta saker om sig själv.

Jag brukar inte tycka att jag hinner anta utmaningar, men det är ju mycket smickrande så här kommer i alla fall fem bloggtips:

Emmy Goodwin - helskön 18-åring från Ljungby med fototalang, självdistans, ironi och språkbegåvning

The World Tour - Alex & Taru seglar jorden runt sedan i oktober, superspännande att följa deras äventyr!

Ida-Marie Fiskaa - en norsk femtonåring som är fullkomligt suverän på att fotografera

Som en fotograf - suveräne Robban, helt utan motstycke

A home far away - svensk trebarnsmamma bosatt i Singapore som nyligen startat eget som fotograf. Underbara bilder med fantastiskt ljus.


Och så blir det fyra intressanta saker om mig...hmmm... ni vet väl redan allt...? Jag tar några av de knasigaste:

1. När jag var 19 år jobbade jag på SÄPO's postavdelning. Det är det tråkigaste jobbet jag haft. Det enda roliga var personalfesterna.

2. Jag och min kompis Nina har kommit tvåa i (Ronny & Ragges) Megafon - Swedish Fame Contest på tv. Man skulle skicka in en egen video som sändes i programmet. Vi spelade deras flickvänner, svor och levde och hade brallorna en bra bit för långt ner. Han som vann åt ett kilo margarin i direktsändning.

3. Jag har gått en projektledarutbildning där vi seglade en månad med Marinens skolskepp HMS Falken. Rutten var Karlskrona - Norge - Holland - Karlskrona. I oktober. Första kvällen var det storm och 28 sekundmeter, och ungefär så fortsatte det i fyra veckor. Som mest räknades vi till 12 stycken som hängde över relingen samtidigt. Torra kex i ena fickan, spypåse i andra (ifall man inte hann fram). Ösregn, 49 graders lutning (mer vägg än golv!), sova på däck som packade sillar i seglarställ medan vågorna sköljde över båten, vara utsikt i masten (väldigt många meter upp i luften) - allt sådant var vardagsmat. När vi kom hem var vi som torra små skinnbitar hela högen, och vi glömmer det aldrig. Sedan dess seglar jag helst inte, trots att jag saknar havet.

4. Jag har bott i Karlskrona, Spanien, Kanarieöarna, Torreby, Munkedal, Nättraby, Höganäs, Helsingborg, Stockholm, Lund, Västindien (på en båt), Hemse, Visby, Boston och Båstad. Home is where your heart is.

God advent!

/Mette







Kommentarer
Postat av: Ida-Marie Fiskaa, Photography

Oi, tusen takk! Betyr mye! Har desverre ikke tid til å gjøre dette, men setter stor pris på det! Herlig blogg!

2010-11-28 @ 13:46:58
URL: http://blogg.idafiskaa.com
Postat av: meta ottosson

först står det att du ska berätta sju intressanta saker om dig själv - och så berättar du bara fyra!

2010-11-28 @ 20:59:18
Postat av: Taru

Hej Mette,

Hinner ej anta utmaningen tyvärr men tack för att du uppmärksammat vår blogg!!

2010-11-29 @ 12:09:11
URL: http://sailingaroundtheglobe.blogspot.com
Postat av: *Mette*

Mamma: jaaaa, jag har egentligen inte tid jag heller... så fem bloggtips och fyra saker, fick det bli :-)

2010-11-29 @ 14:36:30
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0