Min bästis Nina

Nina och jag har som jag skrivit tidigare, känt varandra sedan början av 80-talet (ja, det var förstås långt innan vi föddes för ingen av oss är ens i nääärheten av så gamla). Nuförtiden bor hon på Öland med sin man Stoffe och sin dotter Julia. Julia har ni sett tidigare här, och att Nina numera är gift blev en överraskning för oss allihop i april men firades desto mer i juli!

Jag har fotograferat dem flera gånger genom åren. Av någon anledning blir det i intensiva femminuterspass för det mesta - fast det funkar ju det också. Som tur är fick jag ge dem en porträttfotografering i efter-bröllopspresent, så de lär komma tillbaka här på bloggen.

Här kommer i alla fall ett urval från de senaste åren. Saknar er, ölänningar, vi ses alldeles för sällan!

Vi börjar med magen, fotograferad hemma hos Nina och Stoffe på Öland en kväll sommaren 2007. Detta är faktiskt en av mina absoluta favorit-gravid-bilder ever, ljuset var något att minnas:











I september 2007 föddes Julia (se fler bilder här):





I januari 2008 var hela familjen på besök här hos oss på Framsidan. Vi spelade Galenpanna och tog lite bilder :-)











På sommaren 2008 for vi till Öland, bodde i friggeboden, hade sommarlov och tog lite bilder...















I januari 2009 var det dags för finbesök borta på Baksidan igen, vi tillbringade en del av Trettonhelgen i Narnia (jo, det kändes så...). Vi trotsade kylan (det var SVINkallt!) och gav oss iväg på grillutflykt:











(kan ni skilja på Tims fingrar och de skinnfria varmkorvarna...? Nä, inte jag heller)





De övriga, mycket tappra deltagarna:














Ännu en favoritbild, en av de på Julia jag gillar allra mest!





Som tur är blir det sommar igen och i juli firade vi familjen Schilbachs aprilbröllop. Det var ett riktigt kalas och Mette tog inte fram kameran på riktigt förrän dagen efter. När Julias såpbubblor åkte fram på söndageftermiddagen, föreslog jag några tackkortsbilder... och detta blev resultatet:





Vi passade på att fotografera lite till när kameran ändå hängde om halsen:





Familjen Pussmun?





Julia är den mest verbala 2-åring jag någonsin träffat. Att föra en konversation med henne är verkligen spännande! Men... icke desto mindre är hon full av bus:











Några kontrastrikt svartvita bilder också:














Och till sist, en trött och gosig Julia vid frukost på dagen för vår avfärd:





Att sätta ord på hur uppskattad en bästa vän är, går knappt - men alla ni som har en vet hur oslagbart det är.

Och Nina; TACK för alla år av Superpolarskap!
Hoppas att vi hittar tid att ses snart igen.


Vilken bild gillar du mest? Skriv gärna i Kommentarsfältet!





Kommentarer
Postat av: filip

såpbublebilden var riktigt inspererande! super. ljuset på de första är ju helt galet med!

2009-10-05 @ 17:58:20
Postat av: meta ottosson

Galenpanna-bild = Notting Hill!

2009-10-05 @ 18:09:09
Postat av: Solveig

Min favorit är bild 3 nerifrån, den sv/v på Julia.Såpbubblebilden gillar jag också jättemycket, det blev godis på den bilden.(Kul som tk)! Första på Nina med ljuset... Tims gulliga prinskorvar...Äsch - det går inte att välja!



Synd att du inte hinner komma på seminariet! Next time! Kram♥

2009-10-05 @ 21:35:08
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Vinnarlinda

Elden! Så vacker. Och den under pussmunsbilden. En sån är så härlig att se om 100 år för Julias barnbarn, med mamma i bakgrunden. Bästa vänner är en verklig gåva som måste vårdas ömt.

2009-10-06 @ 07:37:04
Postat av: Linda i Ludvika

Jag är ju så galet förtjust i alla dina färger, men ta mig sjutton så lyckas du precis lika bra med svartvitt!! De är som i färg...men svartvita....om du fattar. Kramis från Ludvika

2009-10-06 @ 10:40:54
Postat av: SOFIA

gud! alla bilder va skitfina :)

2009-10-07 @ 10:39:25
URL: http://sofialinneal.blogg.se/
Postat av: Anna Kläppe

Hej Mette!

Så underbar fina bilder du tagit på Nina, Stoffe och Julia. Du har verkligen fått fram dynamiken i den lilla familjen. Hoppas vi syns snart på Öland!

Hälsn. Anna

2009-10-07 @ 12:56:42
Postat av: Stina

Hej Mette.

Blir hel fascineradav dina bilder. jätte fina! tänkte fråga dig vad du använder för kamera till att börja med? och vad du använder för objektiv och spciella inställningar vid kort som t.ex. bebisen och lyktorna.

Hoppas du kunde besvara mina frågor. ör jag vill verkligen bli bättre på att fota. skicka gärna mejl!

/Stina Karlsson

2009-10-08 @ 19:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0