Bröllop/family story: Angelica & Pontus, Botaniska trädgården + Klosterkyrkan i Lund

Angelica och Pontus bodde i Karlskrona när vi först började prata om deras bröllopsfotografering. Vigseln var i Lund i september, men innan dess var Angelica, hennes syster och jag ute på hemligt uppdrag - en morgongåva av mycket speciellt slag! Få se om jag kanskekanske får visa några av bilderna här sen :-)

Sedan dess har de flyttat till Skåne, blivit fotograferade mitt i bistra vintern med bebis i Angelicas mage, och nu fått en son - stort grattis!

Vi börjar i alla fall med den soliga bröllopsdagen i Lund. Botaniska trädgården och dess omgivning visade sig från sin allra bästa sida. Det var den 19 september, men sommaren dröjde sig kvar och det var så varmt och gott:







Att Angelica var gravid (även om det inte syntes så mycket ännu) gjorde henne bara ännu snyggare! Hon är väldigt duktig inom triathlon- och cykel, om jag inte minns fel till och med SM-vinnare. Det ni :-)







Pontus är vansinnigt lik Val Kilmer i verkligheten, syns det på bild? Coolt, tycker jag - Val är ju en duktig skådis :-)








Man kan inte annat än älska ett officersbröllop! Alla detaljer i mässing, den vackra blå färgen, och kontrasten mot den vita klänningen:










Det var mitt första besök i Klosterkyrkan, mitt i Lund. Solen var som sagt stark, vilket var perfekt ibland...







... och lite klurigare ibland! Men Pontus' stora tårar syntes bra, ojojoj, som han grät - och Angelica var inte sämre hon. Gulligt så det förslog, och svårt även för fotografen att inte bli lite tjock i halsen...
















Till sist den perfekta avslutningen - sabelhäck!




Vilken dag! Men vänta... det kommer mera:

Mitt i bistra vintern körde jag en förmiddag genom det skånska landskapet, med meterhöga snödrivor och fantastiska vyer, till Skäralid. Där har Pontus' släkt en stuga, och där fotograferade vi magen som sedan blev en Ludvig!








Jag skojar inte när jag säger att det var svinkallt. Det hindrade inte A & P att anamma min idé om att ligga i snön en stund... (brr! Vilka hjältar!)





Detta är mina favoriter från dagen:







Tack Angelica och Pontus för alla förtroenden, så roligt att lära känna er och följa er genom detta året. Stort grattis också till Ludvig!


Vilken bild blir din favorit? Skriv gärna något i Kommentarer!



Kommentarer
Postat av: M A L I N H E

superfina bilder!

2010-06-06 @ 18:01:59
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: J e n [fotografi]

Oj ja han var verkligen lik Val Kilmer. Jag såg även en Heath Ledger-kopia i kyrkan :)

2010-06-07 @ 00:14:00
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: sonja | soda.foto

Åh så fint. Jag älskar bilden från kyrkan när man ser att båda är rödögda. Fick mina ögon att rinna också...

2010-06-07 @ 11:40:40
URL: http://www.sodafoto.com/blog
Postat av: *Mette* svarar

Tack gulliga ni, nu blir de glada :-)



Jen: jaaa, du har så rätt! Han var grymt lik HL, hos mig hade bara poletten ännu inte trillat ner :-) Fullt av filmstjärnor, hehe.

2010-06-07 @ 11:45:55
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: J e n [fotografi]

Förlåt mig, jag glömde ju såklart skriva att bilderna är helt underbara! Ska fota mitt första bröllop i augusti så lite inspiration är aldrig fel! Dock är det ett utomhusbröllop, vid vattnet.. hoppas på bra väder! :-)

2010-06-07 @ 12:48:28
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag gillar fotona på kostymen :) Sånt är snyggt tycker jag :D

2010-06-08 @ 19:36:54
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0