Bröllop: Ingrid & Gunnar, 11 augusti 1940

För 70 år sedan, den 11 augusti 1940, gifte sig min mormor och morfar hemma hos pastor Hahne på Bergåsa. Mormor var 28 och morfar 24. De hann fira sin 60:e bröllopsdag tillsammans men finns inte i livet längre, och oj som jag saknar dem.

Tänk att mormor och morfar på den tiden cyklade från Karlskrona till Sölvesborg och gick på dansbana!

Bilderna tagna av min mammas farbror Wille. Mormor är nog sötast i världen på den här bilden:



Gulliga, fina, jag saknar er!





Kommentarer
Postat av: Anna

Men vad fina!

Tänk vilket fantastiskt yrke du har... om 70 år kan barnbarnen till "dina" bröllopspar minnas med hjälp av dina bilder.

Kram

2010-08-11 @ 22:47:46
Postat av: Fotograf Karolina Pålsson

Jag tycker det är så fint med gamla slitna kort :)

2010-08-12 @ 09:27:44
URL: http://karolinapalsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0