Bröllop: Kristina & Micke i Torekovs kyrka 6 juni

Kristina och Micke "has a thing" för sexor. Egentligen var bröllopsdatum bokat till september men de bytte till 6 juni. Så här skrev Kristina i ett av våra (säkert femtio, hehe) mail:

"...att det blev ändrat till den 6/6 är för att vi är så otroligt 6:iga och jag menar då att jag är född -66, min blivande är född -63 i månad 6, barnen är födda 6 september och 6 december, och vi bor på nr 66. Mycket 6:or är det."

Och glad blev fotografen, för 6 juni var hon fortfarande ledig och vi bokade Mellanpaketet för dem: vigsel i Torekovs kyrka och porträtt efteråt ute vid Dagshög (Skånes största gravhög från bronsåldern).

22 st bilder beställde Kristina och Micke i förväg... och valde 100 st efteråt! Det fanns en del att titta på nu när jag skulle blogga, med andra ord :-)

Litet, mysigt bröllop var det:














Ring-lirk...det händer nästan jämt på sommarbröllopen när det är varmt ute. Och leder ofta till mycket fniss...





Det var här jag återfann Victoria som sjöng solo...





...så att gästerna grät...








Den här situationen gillar jag:





Och denna! (en extra tacksam tanke ägnar jag åt kyrkoarkitekten som valt så fint glas till porten)





Alla gästerna samlade:





Dags för Dagshög, och återigen makalöst väder för kvällsporträtt en svensk nationaldag som den här... Det lös förälskelse om tjusigaste brudparet:





Det gamla fortet gav utmärkt skugga för närbilder:









Och stenbrottet en galet snygg miljö med speglingar i vattnet! Har varit där många gånger men det här var exceptionellt:








Hon är snygg hon, Kristina...





Och passar väldigt bra ihop med sin stilige make - det här är nog den bild jag gillar mest från hela fotograferingen, de är heeelt superglada och nöjda och kära:





Den här soliga valde de som tackkortsbild:





På slutet knallade vi upp till skogen och fick grön bakgrund och lugnt ljus, för att locka fram reflexerna i ögonen hos hela söta familjen.

Emma:





Kristina:





Albin:





Micke:





Till sist en familjekram!





Superhärlig dag - tack hela familjen Lundin Jansson!

Skriv gärna något till familjen i Kommentarer.




Kommentarer
Postat av: Diana ♥

Underbara bilder - som allid! =) Nu ska jag svara på ditt mail! =) Kram kram

2009-12-03 @ 18:57:21
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Nilla

Gud så fina bilder! Gillar verkligen den då man ser slätten bakom dem!

2009-12-03 @ 19:10:23
URL: http://samething.blogg.se/
Postat av: Lise

Jättefina bilder från Dagshög & kyrkan i Torekov. Grattis Kristina & Micke. Jag håller med 66:orna är bäst!

2009-12-04 @ 11:29:23
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Väldigt vackra bilder!

2009-12-06 @ 16:24:38
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Solveig

Vackra bilder på en vacker familj!Bakgrunderna/fonderna har du fått till extra fint den här gången.Stenmuren, kyrkporten och himmlen som speglar sig i vattnet är sanslöst vackert! Jag fastnade för tvärbilden med brudbuketten och Emma! Hur söt kan man bli?

2009-12-06 @ 17:41:00
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0