First Camp Torekov 2009

För tredje året fotograferade jag i sommar åt First Camp på campingen i Torekov (se förra årets bilder här). Det är definitivt ett av mina favorituppdrag. Roligt företag att jobba med, kul att leta modeller och så att få fotografera soliga dagar vid havet - inte dumt alls :-)

I år önskade de sig tonåringar på bilderna och jag letade bland mina gamla elever för att hitta dessa snyggaste snygga hjältar som gjorde ett helt fantastiskt jobb! Ingen av dem hade någon erfarenhet av den här sortens uppdrag, men oj så imponerade vi blev av deras insats.

Fanny:





Victoria:





Maia:





Filip:





...och Oscar:




(när jag upptäckte allihop har såna härliga sommarfräknar strösslade över solbrännan blev jag superglad, det är så fint!)

På bildschemat stod campingaktiviteter och som de aktiverade sig! Volleyboll, badminton, cykling, fotboll...














Men också lite skönt "häng" - i restaurangen, vid havet, spela kort i gräset...














Vi avslutade med det som blev mina absoluta favoritbilder - ett kvällsdopp i havet!








Tusen tack Bästa Modeller för ert engagemang - så himla fina ni är och så roligt vi hade!

Visst var de duktiga? Vilken blir din favorit? Skriv gärna i Kommentarsfältet!









Kommentarer
Postat av: veronicasfoto

Alla bilder var härliga. Mina favoriter var dels alla bilder som innehåller cyklar. Särskilt den första cykelbilden där tjejerna går är fin.



Sedan är som du skriver badbilden verkligen sommar, sommar, sommar!



Man blir nostalgisk av bilderna såhär nu när semestern är över... =)

2009-08-12 @ 20:12:39
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Lovisa

det är riktiga härliga och sjukt fina sommarbilder, har dock svårt att välja en favorit! : )

2009-08-12 @ 22:57:24
Postat av: Jenny

vilka underbart livliga bilder! Riktigt somriga och härliga - måste verkligen vara ett drömuppdrag och du har genomfört det väldigt bra <3

2009-08-13 @ 09:48:51
URL: http://www.jennysandberg.se
Postat av: Anonym

jävlar i havet vad maia är snygg då.

2009-08-13 @ 14:32:16
Postat av: Emma Sandström

Vilka härliga bilder! Jag gillar bilden där de alla sitter vid bordet och äter (?) och första bilden där de springer i vattnet!



Vilket underbart jobb ni har gjort!

2009-08-13 @ 14:37:41
URL: http://www.adorablemoments.se/blogg
Postat av: Judith

Superfina bilder! Jag älskar underbara Fannys leende!

2009-08-13 @ 16:19:49
URL: http://judithkirkhoffs.blogg.se/
Postat av: mammakero

Somriga härliga fartfyllda bilder!

Bästa in-action bilden: nr 6.

Bästa vy-bilden: nr 11.

Bästa sommarbilden: näst sista med stänket!

Fast jag gillar hårdansen på sista bilden....

2009-08-13 @ 19:51:45
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Jenny

Alla är så fina, så fina! Bra jobbat Mette!

2009-08-20 @ 15:19:23
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: ami

maia är snyyyyygg!!!! :D

2010-05-08 @ 14:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0