Julkort? Beställ nu!

Nu ikväll har jag suttit och bockat av alla inkomna betalningar och bidrag till fotomaran, och mailat dem som jag inte fick in något från i söndags - bara för att kolla så att det inte kommit bort eller försvunnit ut i rymden. Det tog sin rundliga tid, men det är en bit på väg i alla fall!

Jag fick in 44 st bidrag, det är 440 bilder att titta igenom det  :-) så jag tror ni förstår att det kan ta lite tid, hehe. Dessutom ligger jag efter en del med bildbloggandet här, men det får bli när det hinns helt enkelt! Första prio just nu är redigering så att alla kunder hinner få sina påsiktsbilder, välja och få sin beställning före jul.

Hur har ni det själva i juletid? Känns det snart-jul än? Någon som är klar med klapparna...? (snälla säg nej)

Du vet väl att du kan beställa julkort hos mig?


Beställer du fler än tio av samma motiv, blir det nästan halva priset jämfört med ordinarie pris, tex 14 kr/st för en 9x13 cm (ord 25 kr) eller 45 kr/st för 13x18 cm (ord 85 kr). Du kan antingen beställa det som ett "vanligt" fotografi, eller i någon variant med text för att spara lite tid som tex familjen Karlsson har gjort (engångstillägg 100 kr):





  • Sista beställningsdatum för julkort för redan levererade bilder med ny jultext är onsdag 3 december. Då hinner jag göra julkortet, beställa och leverera till er senast måndag den 15 december.

  • För redan levererade bilder utan text (endast den vanliga bilden med vit kant och svart tunn ram runt bilden) är sista beställningsdatum måndag 8 december för leverans senast måndag 15 december.

  • Vill du beställa en bild här från bloggen att använda som julkort går det utmärkt. Samma pris och datum som ovan. Ange noga vilken bild det är (länka till inlägget och beskriv bilden eller vilket nummer i ordningen den har i inlägget)

  • För er som ännu inte fått era bilder andas jag djupt, sover lite mindre, försummar min familj (haha) och håller tummarna att jag hinner bli klar i tid om ni har julkort i åtanke. Jag jobbar så mycket jag kan nu heeela vägen fram till jul vilket är sådär 10-12 timmar om dagen, sju dagar i veckan (visste ni förresten att mina ögon har fått storleken 1280x10324 pixlar? Väldigt spännande, känns lite kantigt men annars bra)

Den 16 december ska alla julkort med julfrimärke skickas med posten för att säkert hinna fram före julafton.
Den 22 december ska alla julkort med ordinarie frimärke skickas med posten för att hinna fram före julafton.

Hos mig brukar det snarare bli nyårskort, hehe, så säkert även i år fastän supersnälla Hannah hjälpte mig att göra färdigt första delen av dem.

Ha en fin tisdagkväll kompisar!

/Mette

Kommentarer
Postat av: Linda i Ludvika

Nejdu, Mette- jag är inte klar med julklapparna, och har absolut inte ens hunnit tänka på julkort, fastän vi nästa bestämt att vi ska ha ett på barnen.D.v.s vi måste ta korten, lägga in i datorn, välja VILKET kort, välja VILKEN firma, välja, välja, välja...jag orkar verkligen inte. Jag har iallafall köpt 2 julklappar av 110000 så jag är på god väg. Förresten vi ska ju inte köpa så mycket klappar. Svärmor ska få en get i Uganda. Perfekt till en som redan har ALLT. Barnen är de enda som ska få har vi sagt...få se hur det slutar : )

2008-11-25 @ 21:30:44
Postat av: Caroline

I fjol köpte vi endast varsin julklapp till barnen, inga till varandra eller till några andra. Vi bestämde oss för att bara fira julen hemma bara vi fyra. Mysa,äta god mat och bara njuta av dagen. Inte stressa i affärer innan jul och fixa ihop alla klappar till alla möjliga. Bara vara. Ändå slutade det med att barnen fick massor, hur kunde det hända? Fick skickat till oss och andra kom förbi och lämnade. Men vi fick vår mysiga jul tillsammans, utan stress och panik. Det var underbart! Och när barnen öppnat tre var så var de nöjda, ville leka med det de fått och de andra stod kvar till dagen efter.

Julkort tycker jag dock om att skicka, brukar försöka hinna med att göra dem själv. Men jag inser i år, när jag inte längre är föräldraledig (som jag varit de senaste tre åren) att det inte kommer hinnas med. Jag tror det blir bra ändå....kanske skulle beställa genom dig. =)

Ser fram emot när du tittat på alla bilderna från i söndags och hittat en vinnare...själv hade jag en en underbar dag, kanske inte med hopp om några priser, men ändå. Och längtar tills nästa gång!

Tack! Hoppas du inte får en allt för stressig jul....

//Caroline

2008-11-25 @ 23:43:09
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag började tänka på julkort igår faktiskt. Ska passa på att ta nån bra bild på ungarna nu när vi har lite snö här i Stockholm :-D

Julklappar blir det bara till barnen..

2008-11-26 @ 08:30:50
URL: http://www.bellapictura.se
Postat av: Vinnarlinda

Hej Mette! Jo här känns det snart jul. Har inte köpt några julklappar men har förberett boklistor och beställt fotokalendrar till div. släktinger, så då har vi ju köpt några juklappar när jag tänker efter. Tycker LiL:s get är en bra present! (Andra finns exempelvis här: http://www.oxfam.org.uk/shop/Hub.aspx?catalog=Unwrapped&category=UWGifts, om man får tipsa).



Julkort skickar vi inte men väl julbrev, med lite illustrerande bilder från året som gott. Mycket uppskattat och också något vi själva sparar ett ex av varje år. Ett var till barnen faktiskt, blir ju en form av nedtecknande av deras barndom. Klokt va? Och det var inte min idé, men goda idéer ska man alltid vara stor nog att ta till sig. ;-)



Vintriga nästan-julkramar i allt arbetet!

2008-11-26 @ 08:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0