Life & Family Story: Emma & så småningom Rikard

Håll i er (särskilt du, Rikard) för nu kommer mastodontinlägget många väntat på!


Det här är min goa söta gulliga vän Emma:



image448


Emma är från Örebro men bor sedan några år här i Båstad med sin lilla familj. Jag tror vi börjar från början...


När jag lärde känna Emma jobbade hon både på Radio Båstad och tränade galopphästar. Jag var förstås med både här och där:



image449


Syns det vilken bra radioröst Emma har? Hur proffsig som helst!


image450



Proffs är hon även på att träna galopphästar. Just då var det hennes älskling Blue, och jag följde med till Klampenborg utanför Köpenhamn:


image453


image451


image452

Löpet gick bra fastän det inte var Emma som satt på:



image454


Efterarbete...


image455


image456


Sen gick det undan! I augusti 2006 tog vi de här bilderna med Emma och hennes härliga Rikard, på stranden vid Riviera i Båstad:


image457


image458


image459


image486



Magen visade sig heta Hugo och föddes i september 2006. Året därpå; dags för bröllop! Den 30 juni 2007 vigdes Emma och Rikard i Norrvikens trädgårdar. Dagen strålade ikapp med brudparet (och pastorn) och platsen är fantastisk:


image460


image461


image468


image469


Porträtten efter vigseln tog vi i japanska trädgården. Herr och fru Westling kan vara både allvarsamma...


image462


... och (oftast) totalt fulla med skoj:


image463


Fina är de i alla fall hela lilla familjen:


image464


image465



image466



image467


Tidigt i januari 2008 fotograferade vi sonen Hugo. Han och Emma kom upp till mig en fredag, det var nästan mörkt ute och fortfarande julstämning. Vi hade världens skönaste dag, fikade och pratade och tog bilder eftersom:


image470

image471

Är Hugo inte hur skön som helst:


image472


image480



Han hade precis lärt sig säga "Schhh!" men missade munnen med fingret alltsom oftast:


image473


Såhär uppspelt blir Hugo för att se vällingflaskan:


image476



image477



Vinka var han redan fullärd i:


image474


image475



Goare unge får man leta efter, han blir alltid överlycklig när vi träffas! Även de piggaste måste dock sova ibland:


image478


image479


Och nu till sista avdelningen för den här gången. Emma och jag bestämde oss för en tur till vitsippsbacken för att fotografera mage nr 2!


image481


image483


Vila:


image482


Magen lär avslöja vem som finns där inne ungefär i mitten av maj. Det blir nog en riktig snygging med en så vacker mage!


image484


image485


Bästa Emma
, jag måste passa på att säga vilken underbart duktig mamma du är, och hur glad jag är för din skull! Du och Rikard är ett så härligt par och jag önskar er ALL lycka även i fortsättningen med er sköna familj - hurra för er! Och Rikard; nu väntar jag på hundratusen bloggbesök från Halmstad högskola :-)

Kram på er allihop,


/Mette


PS. Vilken bild är din favorit? Kommentera gärna!


Kommentarer
Postat av: jennie

Alla bilder är riktigt fina men dom två sista på stranden fasna jag riktigt mycket för!

2008-04-28 @ 18:33:39
URL: http://raiseyourownvoice.blogg.se
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Min favorit är den när dom håller händerna framför prästen :)

2008-04-28 @ 18:47:44
URL: http://emelieohlsson.blogg.se
Postat av: Karin

2:a bilden med prästen och bilderna med magen bland alla vitsippor är så fina att man blir tårögd! Helt fantastiska,
Karin

2008-04-28 @ 19:37:07
Postat av: Ullis

Hur skulle man nånsin kunna välja ut en favorit bland dessa helt OTROLIGT vackra bilder??? Nåja, ska jag ändå peka ut några så är jag väldigt svag för de där Hugo spanar in nappflaskan. Vilka härliga ögonblick du fångat!!!! :)

2008-04-28 @ 20:04:50
Postat av: Lotta

Helt fantastiska bilder!
Har flera favoriter. Den allra första är så mycket Emma! full av hyss i ögonen! Sen gillar jag även familjebilden från bröllopet och de svartklädda magbilderna i vitsippebacken.

2008-04-29 @ 09:03:59
Postat av: Jenny Schacht

Helt underbara, jag blev tårögd och bara satt och stirra på alla bilderna. Alla fotona är intensiva men det är ju rätt intensiva människor. Men Emma har en otrolig tur att ha en sån intensiv och underbar vän som är en toppen fotograf. Min favis blir 2'a strand fottot och bröllopskyssen med röda tofflan i luften

2008-04-29 @ 10:33:27
Postat av: Frida (Skövde)

Så oerhört kul att se dessa kanonbilder på Emma. (med familj) Hon har inte ändrat sig mycket sen jag lärde känna henne när hon jobbade hos Ylva på Jutagården i Skövde.
Blir så glad över att se att hon har "hittat hem"!

2008-04-29 @ 11:44:26
Postat av: * M E T T E *

Tack för alla gulliga kommentarer, så roligt att ni gillar bilderna!

2008-04-29 @ 20:40:11
URL: http://mettesfoto.blogg.se
Postat av: Julia Green

ALLA VAR LIKA BRA!! DU ÄR BÄST!! :)

2008-04-29 @ 21:49:48
Postat av: hanna b

åh vilka fina bilder! så himla många superfina! den första och gravdbilderna på stranden gillar jag bäst! och dem i vitsippeskogen! :) skitfint!!

2008-04-30 @ 09:25:04
URL: http://hannabjorkstedt.blogg.se
Postat av: Linn Lundgren

Åh Mette, vilka fina bilder! Och vilken fin familj, och vilken underbar färgglad klänning din vän Emma har på sig i vitsippsbacken! Vi saknar dig på Båstads Gymnasium men det fungerar otroligt bra med Jerker!

2008-05-03 @ 20:37:20
Postat av: Emelie

Alla bilderna är jättefina, men jag föll direkt för de där Hugop spanar in nappflaskan. Vilket charmtroll!

2008-05-05 @ 11:40:10
URL: http://eemeliie.blogg.se
Postat av: Linus

Gissa om jag blev chockad. Sitter och slökollar igenom din blogg och njuter av bilderna. Sen dyker Emma upp, storasyster till en gammal klasskompis. Uppväxt i samma lilla samhälle som mig.



Förövrigt tycker jag om bilder där brudparet kysser varandra och Lars-Göran(pastorn) ler/biter sig i läppen. Det är en otrolig närvaro i den!

2008-06-22 @ 10:30:06
URL: http://www.gungfly.com
Postat av: Margareta Cervin

Hej Mette

Jag kan inte få nog av dina fantastiska bilder, du är verkligen en inspirationskälla! Jag är en amatörfotograf som tänkte satsa mer av min tid på fotografering. Otroligt att man kan förmedla starka känslor genom sina bilder. Du kan det VERKLIGEN!

Jag tittar på dina bilder och undrar vad du använder för objektiv på ex. bilden längst ner på den gravida kvinnan eller första bilden med ett stort leende? Jag fotograferar med Nikon D300 och har ett Nikon 50mm 1.8 för porträtt. Skulle uppskatta din rekommendation eller rätta sagt om du kan ge några exempel på hur dina bilder ser ut med olika objektiv som du har. Det är min dröm att bli så duktig som du är.

2009-02-05 @ 09:08:56
Postat av: * M E T T E * svarar

Hej Margareta!



Tack för din härliga kommentar! Jag blev verkligen glad. Mitt favoritobjektiv just nu är ett 50 mm 1.2 som ligger i en högre prisklass men innan dess använde jag samma som jag tror du har för ca en tusenlapp – 50 mm 1.8 (Canon men det är i stort sett samma). Jag använder nästan uteslutande just dessa så de flesta bilder du ser är tagna med dem! Bara att fortsätta alltså, och testa dig fram tills du hittar ditt bildspråk :-)



Lycka till och hör gärna av dig när du har en blogg eller så där du visar dina bilder!







Bästa hälsningar Mette



2009-02-06 @ 11:08:17
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Caroline

Riktigt fina bilder....man blir alldeles glad! Men man blir alltid glad av denna lilla fina familj...=) Kram Caroline

2009-04-16 @ 19:07:02
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0