Heja Heja!

450 sidvisningar igår, det var ett glädjande resultat för bloggens första officiella publiceringsdag! Jag blir jätteglad att ni är här allihop, tack! Hoppas att ni återkommer ofta.

För dig som är nybörjare på bloggläsning kan jag berätta att om du klickar på Kommentarer längst ner i inlägget kan du skriva något till mig som visas här på bloggen, så att det inte blir ensam monolog från fotografen... Även jag är nybörjare på att blogga så det är lite nervöst men faktiskt fullkomligt beroendeframkallande och jätteroligt! Jag ska göra mitt allra bästa för att det ska bli en kul blogg att följa.

Nu ska jag försöka få igång folket på supporten till webhotellet där jag har den vanliga hemsidan så att jag kan lägga in en länk till tävlingen, det har inte gått att uppdatera där sedan igår, segt, grrr.

Jag ska också kontakta supporten på blogg.se för att höra om de kan hjälpa mig att lägga in Tipsa en kompis längst ner i inläggen, så att det blir enklare!

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Marina Nordstedt

Hej Mette!

Va kul med en blogg! Ska bli så kul att få se och beundra dina fina kort! Patrik tar gärna emot lite fototips oxå :)

Vi kanske ska ses igen 9 månader efter bröllopsfotograferingen för att föreviga vårt lilla underverk... ;)

Ha det bra!
Kram Marina Nordstedt

2007-12-10 @ 11:51:21
Postat av: Erika

Jättefina bilder du tar!
Vad använder du för kamera?

2007-12-10 @ 16:01:42
URL: http://erikahallman.blogg.se
Postat av: * M E T T E *

Tack för era fina kommentarer! Jag blir jätteglad :-)

Erika:

Jag använder en Canon EOS 1D Mark II med fem olika objektiv, allt från ett litet, lätt och väldigt prisvärt 50 mm (bländare 1.8) till ett stort och tungt zoomobjektiv (70-200 mm). Ska nog snart byta upp mig till en Canon Mark III... längtar!

2007-12-10 @ 16:13:04
Postat av: Emelie

Första tjing på att köpa din Mark II ;)

2007-12-10 @ 16:32:16
URL: http://emelieohlsson.blogg.se
Postat av: Mie

Gud va fina bilder du tar, hoppas du forfarande fotograferar den dagen jag gifter mig ;) jätte duktig är du och bilderna är helt underbara!

2007-12-10 @ 17:10:23
URL: http://memie.blogg.se
Postat av: Jannica Erlandsson

Hej Mette
Kul ide det här med blogg.Ska läsa här med spänning.
Du tar otroligt fina bilder vilket vi märkte om inte annat när du fotograferade vårt underbara bröllop den 6 oktober-07. Superfina blev bilderna
Ha en fortsatt bra dag.
Jannica Erlandsson

2007-12-10 @ 18:40:58
Postat av: Eva Hagbjärn

Ja visst är det beroendeframkallande och jättekul att blogga. Jag har inte så där himla mycket att blogga om egentligen, blir mest om barnbarnen och lite annat som händer och sker i mitt liv. Samtidigt vill man ju inte berätta riktigt allt om vad som händer i ens liv.
Jag försöker i alla fall blogga minst en gång i veckan. Det är ju också ett jättebra sätt att kunna förmedla till släkt och vänner jorden runt om vad man sysslar med.
Din blogg är verkligen vacker, stilren, enkel...

Kram Eva

2007-12-10 @ 22:24:49
URL: http://evafromsweden.blogspot.com
Postat av: Eva Hagbjärn

Jag har lagt in en länk till din blogg på min blogg. Hoppas det är ok?
Eva

2007-12-10 @ 22:49:50
URL: http://evafromsweden.blogspot.com
Postat av: Carolina

Jag startade en fotoblogg med 1000 besökare om dagen, de första två dagarna haha. Sen blev det stopp. Hoppas du kan hålla liv i bloggen, för fotografier är många intresserade av :D LYCKA TILL!

2007-12-11 @ 12:30:07
URL: http://melikey.blogg.se
Postat av: * M E T T E *

Carolina: oj, ja då får jag väl se till att hitta på roliga grejer så att ni återkommer!

Eva och alla andra: självklart får ni gärna länka till bloggen! Bara bra :-)

2007-12-11 @ 13:53:19
Postat av: Foto-Otto

Hej Du glada fotograf!
Må en gammal pensionerad fotohandlare som upplevt branschen från glasnegativ till digitalt få ge sin syn på dagens fotografering.
På 1950-talet startades något som kallades Fotofrämjandet - en organisation som var sponsrad av fotohandlarbranschens aktörer. Mottot då var den dubbeltydiga sloganen "ta med kameran idag".
Idag är det en realitet - "alla" har en kamera av något slag, men bilden har tyvärr blivit en förbrukningsvara som allt för ofta "deletas" eller försvinner på annat sätt.
Därför METTE - en eloge till Dig som genom bestående högkvalitativa bilder och en till vår tid anpassad marknadsföring ger ordet Fotograf dess verkliga innebörd.
Hälsningar Nils-Harald

2007-12-15 @ 16:02:22
Postat av: * M E T T E *

TACK Nils-Harald, det var en komplimang som heter duga! Det var gulligt skrivet, och gläder mig mycket!

2007-12-19 @ 21:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0