Tetris, Astro & Cosmo | Sfinx | Sphynx | Kattfotografering

I måndags var jag i Lund och fotograferade morfarsschack, mormorskortspel och en fin familj! De bilderna kommer inte att visas på bloggen, men det finns tre familjemedlemmar till: katterna. Svårt att låta bli att ta bilder på dem! Jag har bara sett sphynxer på bild innan jag träffade dessa tre första gången, och var ganska ovan vid katter utan päls kan man säga. Men... jag har alltid varit väldigt lättpåverkad av djur som kommunicerar, och Tetris parkerade på min axel i ett par timmar sist, varm och mjuk och väldigt social. Ska jag vara lite flummig, känns han som en "old soul" som just nu lever i en sphynxkropp - ja, ni fattar vad jag menar: han är stencool. Tredje bilden är hans två barn Astro och Cosmo.
 
 
 
 
 
Tetris, Astro & Cosmo, mars 2016
 
 
 
 
 
Kattfoto | kattfotograf | djurfoto | djurfotograf | djurporträtt | Lund | Skåne | fotograf Mette Ottosson Båstad
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maarit Karppinen

Åh, så otroligt vackra bilder på "mina" pojkar <3
Jag är Astros och Cosmos uppfödare och Tetris bodde hos mig runt 3 år innan han flyttade till "sin familj". Sparade bilderna till min samling av "alla vackra kissar jag haft" :) Ska visa dem för vänner och skryta (givetvis med hänvisning till vem som tagit dem.)

Svar: Men OH så roligt att höra, Maarit! Tack! Skryt på så det ryker säger jag ;-), dina katter är verkligen speciella och jag hade velat smuggla med en hem, hehe. Om du har Facebook så finns jag där (sök på Fotograf/Photographer Mette Ottosson bara) och lade upp bilderna i förmiddags, då är det superenkelt för dig att dela! 😉👍
Fotograf Mette Ottosson

2016-03-09 @ 20:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0