♥ Vår bästa vän Dia, 1999-2013 ♥

I fredags ringde grannen och hade hittat Dia på fältet här utanför, ihjälkörd av en av skördemaskinerna. Det var inte mycket som var helt på henne, kan jag säga. Fy fan. Stackars, stackars, stackars lilla vännen, så trasig.
 
Vi begravde henne i trädgården mellan fruktträden, med mjukt att ligga på och blommor ovanpå. Och som vi gråtit, saknaden efter hon som varit vår bästa vän i fjorton år är fanimej hemsk.
 
Ni som har haft katt vet ju, och alla som någon gång hälsat på oss vet definitivt vem Dia var. Hon var helt enkelt världens bästa, och världens vackraste. Kompisen som alltid vill ligga i famnen, ihopkrupen i ens armhåla för att spinna som bara hon kunde, som ofta pratade högt och ljudligt med oss om allt möjligt vi ibland förstod, som låg uppe på kakelugnen när vi eldar på vintern, och som alltid, alltid, alltid var nära oss.
 
Nej, detta var ingen rolig helg. Jag hoppas allra mest, av hela mitt hjärta att det gick fort, att hon inte hann bli rädd, och att hon inte hann ha ont. Lilla, lilla älskade vännen. ♥
 
 
 
 
 
 
Och den här knasiga, goa mysbilden tog Alex för några år sedan. Den är guld värd just nu.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: NinaKatarina

Kärlek <3

2013-09-29 @ 18:35:57
Postat av: Eva

Men åh så tråkigt Mette!
Mina varmaste tankar till er ❤❤

2013-09-29 @ 19:12:43
Postat av: Gun

Usch, så tråkigt! Jag vet hur hemskt det är att mista en kär katt.
Kram

2013-09-29 @ 19:20:59
Postat av: Fru Silverflod

Mitt hjärta brister när jag läser om fina lilla katten! Stor kram ❤️

2013-09-29 @ 20:18:20
Postat av: Eva Hagbjärn

♥♥♥♥♥

2013-09-29 @ 20:18:36
URL: http://hovdamen.blogspot.%20se
Postat av: Emelie

Fy så trist, stora kramar till er! Att mista husdjur är inte lätt, tur ni har varandra i alla fall.

2013-09-29 @ 20:21:47
URL: http://eemeliiee.blogspot.com
Postat av: Emelie Ohlsson

Stor kram!

2013-09-29 @ 22:08:30
URL: http://emelieohlsson.se/blogg
Postat av: Madeleine Ahlström

Älskade Mette & Tim, Våra varmaste kramar till er & alla tankar till finaste Dia.

2013-09-29 @ 22:21:35
Postat av: Nilla

Åh... :(

2013-09-29 @ 22:34:29
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Mia

Stor kram till er!

2013-09-29 @ 22:37:15
Postat av: Leila

Usch Mette vad hemskt! Jag känner med dig!!

2013-09-30 @ 10:03:51
Postat av: mammakero

Usch vilket brutalt slut! Att ens katt eller hund, som är som vilken annan familjemedlem dör är nog jobbigt, men ett sådant slut blir ett hål rätt in i hjärterötterna! En stor varm tröstekram till er båda!

2013-09-30 @ 11:01:56
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Cathie | Equest Photography

Men usch vad hemskt!! :( :(

2013-09-30 @ 16:33:45
URL: http://equestfoto.se/blog
Postat av: * Mette svarar *

Tack så jättejättemycket, alla goa, omtänksamma människor. Så himla fint av er. <3

2013-09-30 @ 19:07:30
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ruskigt tungt. Stora varma kramar härifrån.

Edde och jag hade en hittekatt för flera år sedan som vi hittade på Bjäre. Hon dog bara för något år sedan och föddes (troligtvis) 1997. Hon var otroligt lik Dia. Funderar på om de var släkt kanske... Finaste katterna!

Svar: Tack snälla Kajsa. Ja, det kanske de var? Vi hämtade Dia och hennes bror i Båstad, men Bjäre är nog litet vad det gäller kattsläkt (också). En annan av våra katter blir nervös av nya så vi skaffar ingen ny just än, men någon gång blir det nog minst en liten kattunge igen här, och hoppas den blir från samma bondkattsstamträd. Då får vi fostra den på samma sätt som Dia :-)
Fotograf Mette Ottosson

2013-09-30 @ 19:16:11
Postat av: Emmasusanna

Men usch vad hemskt!
Trots att jag kan gnälla på våran Ted skulle jag bli helt knäckt av att förlora honom <3

Svar: Tack snälla Emmasusanna!
Fotograf Mette Ottosson

2013-09-30 @ 20:36:50
URL: http://emmaomini.wordpress.com
Postat av: Malin

Det är alltid hemskt att mista någon. Fy sjutton. Skickar 1000 kramar!

Svar: Tack snälla Malin <3
Fotograf Mette Ottosson

Postat av: Anneli - A'la Foto

Men NEJ vad hemskt!! Jag kan inte i min vildaste mardröm tänka mig in i denna situation och jag lider så med er och framför allt Dia!! Så vacker hon var!! En riktigt charmig dam! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det gick snabbt och hon inte led alls och tänker att när någon riktigt otäck olycka händer går kroppen ner i chock så hon led säkert inte!

STOR VARM KRAM till er i denna sorgliga tid! Ni har fått 14 härliga år tillsammans! Nu mår hon bra på andra sidan regnbågen.

Svar: Tack Anneli, det var verkligen snällt av dig. Jag hör att du förstår. KRAM.
Fotograf Mette Ottosson

2013-10-01 @ 13:49:57
URL: http://alafoto.se/blogg
Postat av: Irina

Många många kramar...

Svar: Tack Irina! <3
Fotograf Mette Ottosson

2013-10-01 @ 18:21:40
Postat av: s p i n d e l t j e j e n

Men fy! Beklagar verkligen vännen!! Usch, lider med er!! <3 <3 <3

Svar: Tack snälla Caroline.
Fotograf Mette Ottosson

2013-10-02 @ 22:18:51
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Kathy

Usch så förskräckligt! Underbart vackra bilder <3 Hon finns i ert hjärta för alltid <3
Kraaam <3

Svar: Det har du så rätt i, man får ha henne i hjärtat. Tack!
Fotograf Mette Ottosson

2013-10-07 @ 12:43:29
Postat av: Denise

Fy va hemskt! Men hon jagar nog möss och råttor i katthimmelen nu o annat skoj! ;)
Förstår att det är väldigt jobbigt nu! :(
kram på dig!

Svar: Tack snälla Denise!
Fotograf Mette Ottosson

2013-10-09 @ 10:55:12
URL: http://autaini.se
Postat av: Jen Fotografi

Näe, detta inlägget fick mig att börja gråta! Läste i ett inlägg längre upp att ni förlorat henne och antog att det var av sjukdom (som är nog så hemskt) Men detta... kan inte hålla tillbaka tårarna! Stackars, stackars lilla fina kisse! Sitter här med mina fyra som jag inte kan tänka mig ett liv utan. Det gör ont i mig att veta att inom 20 år är de borta allihopa... givetvis inte samtidigt och det kommer komma in nya under vägen.. men just dessa 4.. de kommer inte finnas för alltid. Känns overkligt.

Jag lider verkligen med er och Dia! Vilket hemskt slut! :( Jag hoppas det gick så fort att hon inte ens hann reagera! <3 STOR KRAM!!

Svar: Tack snälla! Ja fy, vi har också gråtit, vi trodde Dia hade minst 6 år till kvar - friskare katt får man leta efter. Lilla gumman ;-( Hoppas dina lever i evighet och somnar fint när det är dags!
Fotograf Mette Ottosson

2013-10-10 @ 02:19:02
URL: http://jenfotografi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0