Måndagstipset: Gatukonst med Julien Malland

Som ni vet tipsar jag på Facebook varje måndag (ungefär) om något jag gillar. Den här måndagen måste jag dela med mig även här, för er som inte har FB:
 
På Kunskapskanalen går just nu en fransk dokumentärserie som heter Gatukonst. SÅ HIMLA BRA. Tre delar av tretton har visats, Peru, Ukraina och Madagskar. Programledaren är den unge parisiske graffitikonstnären Julien Malland.
 
Kolla in serien på SVT Play här. You'll get some inspiration, let me tell ya'.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena berg

Hej Mette!
Jag googlade runt lite på bröllopsfotografer och hittade din fina blogg! Jag är själv fotograf och vill himla gärna komma igång med bröllopsfoto men har aldrig fotat bröllop innan utan har mest inriktat mig mot dagstidningar.
Tänkte kolla om du har något tips på att komma igång? Hur gör man för att komma i kontakt med brudpar? Eller tror du att man måste känna någon som gifter sig för att få sitt första uppdrag?

Vänligen
Helena

Svar: Hej Helena! Tack! Roligt att du tycker om mina bilder, och så duktig du är! Jag tittade in på din blogg.Jag blev uppringd för mitt första bröllop och sedan spred det sig i olika vänskapskretsar, så på det sättet var det för mig. Det är nog bra att öva i förväg innan man tar egna uppdrag (praktik, assistent, andrefotograf etc), bröllop är inte som något annat :-). Lycka till!
Fotograf Mette Ottosson

2013-09-24 @ 15:26:37
URL: http://helenaberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0