Storm-armar!

Ja, jisskes som det har blåst i veckan! Jag har träningsvärk i armarna, först från att släpa in alla trädgårdsmöbler och annat, och sen från igår när jag lite väl krampaktigt höll i ratten på den blåsiga sträckan Båstad - Öresundsbron tur och retur. Ha! Vem ska väl annars få träningsvärk av att köra bil, om inte jag...? Jag som till och med ger mig själv "avtryckarfinger" ibland, när jag jobbat lite för flitigt och pekfingret säger stopp och belägg. Håhåjaja, fotografens krämpor.
 
I alla fall, uppdraget igår var första fotograferingen av Tullverkets narkotikahundar! Superkul. Jag berättar mer sedan när jag visar bilderna. Denna omgången var det porträtt på hundarna, till deras årliga kalender. Och sen hoppas jag att detta blir ett återkommande uppdrag för OH, så skoj alltså. Härliga hundar!
 
Idag blev jag intervjuad av Lokaltidningen, i serien "Röda tråden". Den som blir intervjuad får skicka en fråga vidare till en annan person veckan efter. Jag fick frågan "Har du något spännande fotoprojekt på gång?" av Ingela på JellyBean, och vad jag svarade kan ni läsa i Lokaltidningen Båstad nästa onsdag.
 
Innan reportern Cecilia kom tränade jag på fotominen, så att jag skulle vara redo:
 
 
 
Ser väl hyfsat ut, va?
 
Nu ska jag återgå till sortering/backuper. Detta är förhoppningsvis sista veckan av lite-för-lite-andrum-bara-fotografera-göra-backuper-fotografera-göra-backuper och ingen tid för resten! Kvar att fotografera före jul har jag ett gäng härliga familjer, ett bostadsföretag, ett nystartat QiGong-företag och lite annat smått och gott. Och så ser jag fram emot lite fler sitta-osminkad-i-träningsbrallor-och-dricka-stora-koppar-kaffe-och-lyssna-på-bra-musik-och-dokumentärer-jobbardagar i ateljén, så att jag får iväg alla beställningar i god tid före jul.
 
God kväll!
 
/M
 
 

Kommentarer
Postat av: s p i n d e l t j e j e n

Hahaha supersnyggt!!! :D :D
Kram på dig!!

2013-10-30 @ 23:16:15
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Meta Ottosson

Rustad till tänderna!

2013-10-31 @ 16:36:18
Postat av: ida

hej! ser att du har en fotoblogg och tänkte kolla om du vet detta: Jag har precis köpt ett nytt objektiv till min Nikon D3000.
När jag sätter på det så står det: Lås objektivets bländarring på värdet för minsta bländare. och jag kan inte använda det. sen vissa inställningar går inte heller att ställa in medans det sitter på. men dom går att användas när jag har mitt orginalobjektiv på. vet du något av det här isåfall vore jag så tacksam om du kunde berätta hur jag gör! :D

Svar: Hej Ida! Jag har Canon själv och är inte så svängd på Nikon. Dock låter det som om du ska göra just så (flytta objektivets bländarring till minsta bländaren, tex 22 eller 32, vad du nu har) för att det ska fungera. Jag vet att Nikon har olika fattningar på sina objektiv/kameror, som ibland inte är kompatibla med varandra fullt ut. Det bästa du kan göra är nog att gå tillbaka till handlaren där du köpte det, så hjälper de dig!
Fotograf Mette Ottosson

2013-11-02 @ 17:36:52
URL: http://poncy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0