Nyordning!

Sociala medier, ojoj: jag har bloggen, jag har Facebook "privat" och jag har Facebook företag. Och så är det Instagram och Twitter. Och Lovely Weddings-blogg och -facebook! Det blir en rasandes massa postande. Som många märkt har jag därför kört ganska mycket samma över hela linjen, eftersom det är olika personer och olika stor publik, beroende på var det är. Och det tar tid att tänka ut olika saker att blogga och prata om.
 
Men det är också ganska många som följer mig på samtliga ställen. Och de vill jag inte tjata sönder. Därför har jag nu bestämt följande:
 
* Twitter lägger jag ner helt, eller i alla fall gör ett uppehåll.
 
* Instagram älskar jag så det fortsätter jag med.
 
* En stor del av instagrambilderna kommer jag att dubbelposta på min privata Facebook, eftersom det är såpass många läsare på båda ställena, men jag kommer förstås också att lägga upp separata bilder och inlägg, och en massa vanligt snickesnack som det ju är där.
 
* På företagsfacebook och Lovely Weddings-sidorna (blogg och gilla-sida på FB) kommer jag att posta separata enstaka bilder, men såklart länka när jag gjort ett längre blogginlägg eller om det kommer erbjudanden som kan vara alla till gagn.
 
* Och till sist: här på bloggen fortsätter det som vanligt.
 
Jag provar detta ett tag så ser vi hur det går. Fritt fram alltså att välja och vraka, följa överallt eller på ett ställe, eller fortsätta som förut, men förhoppningsvis utan att få hål i huvudet :-)
 
Nu ska jag sortera bilder från Hemma Hos-fotograferingen i torsdags. Ha en bra dag mina vänner!
 
/M
 
 
 

Kommentarer
Postat av: meta ottosson

Ja, man ska inte splittra sig för mycket! Då kan man bli som en trasig ruta i ett skyltfönster Ingen ser vad som finns där.

2013-05-21 @ 14:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0