L.Ä.S.K.I.G.T. - och jättekul!

Ni som har känt mig ett tag vet att jag gjorde min hemsida (inte bloggen alltså) hösten 2003. Det var ett tag sen, eller hur? I och för sig har jag ändrat en del genom åren, men ändå. Den såg ju inte direkt ny ut, för att uttrycka det milt. Jag designade den själv i DreamWeaver, det tog flera månader eftersom jag självlärde mig programmet (gissa hur många gånger jag slet mitt hår?) och jag var grymt stolt när den var klar. Den har också hjälpt mig mycket: flera tusen besökare varje månad! Rätt bra för att vara en väldigt statisk sida, hehe.
 
I alla fall: i flera omgångar de senaste åren har jag börjat på en ny. Jag har fastnat i olika komplicerade mallar, valt en massa bilder och så passade de inte alls i färgerna och blev skitfult, och f-n och hans moster rent ut sagt. Men nu verkar det faktiskt närma sig. Jag vågar inte lova något datum, men för att bli av med den extremt tunga skämsmössan och få lite mer eld i baken har jag nu RADERAT den gamla sajten helt och hållet. Ojojoj, så läskigt det var - men VILKEN befrielse.
 
En ny enkel startsida finns nu på plats, tills dess att jag är färdig med allt. Så här ser den ut, inga menyer eller något utan bara med kontaktuppgifter + hänvisning hit till bloggen:
 
 
 
 
För... det är ju det där med att välja bilder när man jobbat i snart 20 år. Ganska svårt, men allra mest är det faktiskt jätteroligt.
 
Jag kommer givetvis att berätta när det är dags för publicering. Håll ut!
 
Stor (lättad) onsdagskram

Mette
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

schnygg början!

Svar: Tack Jenny :-)
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-20 @ 17:50:13
Postat av: Lillian

Wow, spännande! Och vad impad jag blir. Jag har inte riktigt det tålamodet och är en komplett html-analfabet. Därför ser bloggen ut som den gör! :-)

Svar: Tack Lillian! Tålamod är inte heller min starka sida alla gånger, men då och då är jag mer envis än otålig, hehe :-)
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-20 @ 18:16:15
URL: http://lilliansfoto.blogg.se
Postat av: Irina

det kommer blir jättefint har jag en känsla av!... kan knappt vänta! =)

Svar: Gulliga du - inte jag heller, faktiskt :-)
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-20 @ 19:42:28
Postat av: Nilla

Hoho,snygg bild. Inbjudande.

Svar: Tack, Nilla! <3
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-20 @ 21:14:33
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: meta ottosson

Tänk om man finge cura skymning där, i stället för här, just idag!

2013-02-21 @ 17:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0