Fotografica & släkten

Min mammas kusin Nils-Harald var fotohandlare i Olofström i många år, och är innehavare av Kameramuseet i O. Sedan 1995 har han också årligen ordnat Fotografica - en samlarmarknad för enbart äldre (analoga) fotoföremål.
 
Nu har Nils-Harald startat en blogg också! Jag är grymt stolt över honom :-) Den handlar - förstås - om gamla kameror och förmodligen allt som därtill hör. Han är minst sagt expert och har stenkoll på grejer vi vanliga fotografer aldrig ens hört talas om. Mängder med spännande blogginlägg om fotohistoria framöver, gissar jag!
 
Titta in på bloggen här: Fotograficabloggen.
 
När Nils-Harald mejlar mig skickar han alltid med så fina gamla släktbilder. Det här är min morfar och hans föräldrar, på fikatur en sommardag runt 1920:
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: meta ottosson

Heja Nils-Harald och alla fotogalna ottosöner och -döttrar! Jag undrar vad farmor läser där på bilden? Och vem har tagit den? Wille?

2013-04-29 @ 12:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0