Bröllopsfotografering Sundsvall: Cia & Mattias 101010

Sedan jag fotograferade Cia och Mattias har de hunnit få en liten tjej, grattis till Nelly! Det firar vi med att jag äntligen bloggar hela deras bröllop :-)

Cia och jag lärde känna varandra när vi bodde i Boston. Jag gick på en riktigt bra fotoskola, New England School of Photography - kolla in den om du är sugen på fotoutbildning i USA.

Jag kan sakna tiden i Boston SÅ mycket och då hjälper det lite grann att höra av sig till Cia, min goa vän som blev en sorts bonussyster. Hon är väldigt duktig skräddare, och syr allt från artistkläder (kolla tex LaGaylia Frazier i Melodifestivalen 2005) till teaterkostym, bröllopsklänningar och andra privata uppdrag. Hennes hemsida hittar du här: skräddare Cecilia Götesdotter.

Men, tillbaka till den vackraste höstdagen någonsin: Tim och jag körde upp från Skåne, via Ludvika och vidare till Sundsvall där vi checkade in på Hotell Knaust och direkt vidare för att möta upp brudparet.

Det började med gudstjänst, sedan vigsel & kyrkkaffe i Hagakyrkan. Efteråt körde vi upp till Norra Berget för porträtten innan det var dags för middag & partaj som hette duga. Cias mamma har en gårdsbutik i Nordingrå (Cia - skriv adressen så länkar jag!) och hela familjen verkar vara überduktiga på att laga mat. Jag minns fortfarande citronsorbeten - den godaste jag ätit.







Cia & Mattias är faktiskt skvatt galna mellan varven (in a good way), och knäppa miner hör till vardagen (vänta bara):














Kyrkans utgång låg i djup skugga så jag föreslog att de skulle gå runt och komma ut här istället (vilket lyckokast!):





Norra Berget är superhäftigt! Fler berg till Skåne, säger jag bara:






























För att ni inte ska bli alldeles förskräckta strax, visar jag den här superbehärskade gruppbilden först...





... eftersom de skrev så här: "Vi ser gärna att det blir några tokbilder där vi ballar ur totalt". Jo, men det klarade de bra, tycker jag :-)








Bäst att avsluta med en av mina favoriter från dagen (mitt i oktober i Sundsvall och ändå "armbågavä'r"!) - ett så otroligt fint brudpar:




Goa Cia, jag saknar dig! Snart dags för skånebesök igen, eller hur?


PS. Ett par Behind the scenes kan ni se här.




Kommentarer
Postat av: Becca

Jättevackert !!

2012-03-09 @ 15:49:12
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh vilket underbart par. Det strålar värme om dom!

2012-03-09 @ 18:51:22
Postat av: Cia

Så fint! Och så duktig du är :-) Det var en fantastisk dag!!! Jag dör åt Filip på sista gruppbilden... :-*

2012-03-09 @ 23:24:49
Postat av: Tone

Vilken underbar dag och fantastiska bilder som visar den! Älskar dina bilder, underbara färger och fin komposition! :)

2012-03-09 @ 23:49:34
URL: http://colourtones.blogg.se/
Postat av: Lillian

Rasande vacker sista bild! Inte för att de andra var så pjåkiga de heller... :-)

2012-03-10 @ 21:11:17
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/
Postat av: Madde

vilka vackra bilder:)

2012-03-11 @ 10:26:17
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Me and my dark secrets

Jag blir alltid så glad över att se dina bilder - du är en mycket duktig fotograf.

2012-03-11 @ 13:01:52
URL: http://meandmydarksecrets.blogg.se/
Postat av: Di

Härliga bilder! Du är duktig!

2012-03-11 @ 21:48:26
URL: http://silversved.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0