Stackars barn

Idag är det säkert någon simskola som börjar någonstans. Stackars barn, som de kommer att frysa. Jag minns hemma på Tallan i Nättraby, hur blåfrusna vi var när vi kom upp eftersom simskolan alltid lyckades pricka in de allra kallaste veckorna på sommarlovet. Sedan: insvepta i badrockar av mamma, sitta och mysa med östersjövatten i ögonfransarna, dricka varm choklad och bli fullproppade med nybredda frallor ur kylväskan innan vi traskade hem igen. Kanske inte så dumt, ändå.

Insvept i badrock av mamma, kan faktiskt hända att jag blir i höst. Då ska vi till Playa del Cura, hon och jag. Ojojoj, så skönt det ska bli. Sola, läsa, äta gott, promenader längs havet. Mammi!!! Jag längtar.

Tills dess glor jag på blommorna i trädgården och undrar om det kanske kommer att börja snöa snart?







Kommentarer
Postat av: filipk

precis så va det! detta tror jag nästan alla kan relatera till.

2012-06-11 @ 17:27:24
Postat av: Meta Ottosson

Passa på medan jag fortfarande kan svepa in dig i badrocken, Mette. En vacker dag vänder livet och det blir du som får svepa in mig – fast MED östersjövatten i ögonfransarna blir kanske svårt, de tenderar att bli tunnare och tunnare och rätt vad det är är de väl helt försvunna, ögonfransarna alltså!

2012-06-13 @ 20:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0