Gästbloggare : Ingrid Bergman

Lägg namnet på minnet. Min praktikant Ingrid är nämligen en härlig tjej, tillika fotograf med lysande framtidsutsikter. Vi kör den obligatoriska "Mina vänner"-grejen!


Namn: Ingrid Bergman

Ålder/skola: 20 år och läser fotografi på Gotlands folkhögskola i Hemse.

Det bästa jag vet: Att dricka te med DN framför mig.

Det värsta jag vet:
Snöslask.

På fritiden:
Tränar, fotograferar och andas.

Därför ville jag praktisera hos Mette:
För att det syns att hon kan en herrans massa grejer om fotografi och företagande.

Den här veckan har vi... Druckit te respektive kaffe och hängt en hel del i ateljén. Ena dagen plåtade vi mat i Skrattarp och en annan dag en tjej i Båstad, där plåtningen hade inspiration från 1920-talet.



En uppgift där vi skulle gestalta varandras djur i de kinesiska åren, Emma här är häst.



En bild jag är så grymt nöjd med och som jag har döpt till The Bird. Bilden har även gjort reklam för Gotlands folkhögskola.



Helt ny bild från dagens plåtning med Elin som modell. Det blev så bra!




Tog ett stort antal bilder där jag slänger vatten i människors ansikten, en av många bilder till min stop motion.


Den här veckan har jag lärt mig... Jag har lärt mig mycket om ljus, hur det studsar och hur det faller. Jag blev överlycklig när jag lärde mig snabbkommandot för att "lägga-ihop-lager" i Photoshop som för övrigt är Cmd + Shift + E på Mac. Jag har lärt mig något så otroligt i och med att jag har iakttagit Mette under fotograferingarna, hur hon tar hand om modeller och hur hon tänker bildmässigt.

Om jag fick skriva ett alldeles eget inlägg här på Mettes blogg skulle jag skriva om:
Då skulle jag istället be Mette att skriva om hennes fotografiska resa från Karlskrona med hållplatser Gotland och Boston och nuvarande destination Båstad. Det skulle vara otroligt intressant.
Men om jag skulle blogga en gång på Mettes blogg så hade jag länkat till olika bilder/videos (som hon och jag redan har skrattat till) som hade gjort just den dagen lite bättre. Ett gott skratt förlänger livet.

Idag har jag:
Skrattat och assisterat under en plåtning i Båstad.

Om tio år...
Lever jag som fotograf med eget företag, är grym, go och glad och gör roliga samarbeten med Mette.

Det här vill jag också säga:
Att man ska sörpla i sig så mycket kunskap som det bara går, ta emot tips och inte tro att man är bäst. Våga vara öppen och utvecklas.

/Ingrid B.

Ingrids blogg hittar du här.
Titta dit & säg nåt så blir hon glad!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Underbara Bilder!! Kram

2012-02-23 @ 18:07:36
URL: http://www.njutbarating.blogspot.com
Postat av: Madde

vilka vackra bilder:)

2012-02-24 @ 08:45:45
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Karin

Hihi! Det här tycker jag är så roligt! Ni verkar ha haft riktigt roligt tillsammans denna veckan! Jag är avundsjuk!

2012-02-24 @ 08:52:09
URL: http://bergmankarin.blogg.se/
Postat av: Göran Strand

Fantastiska bilder! Lycka till med allt.

På tal om att kasta vatten i ansiktet. Såhär gjorde vi. http://www.youtube.com/watch?v=sRPYF1VkIBU



/Göran

2012-02-24 @ 10:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0