Hör du du, din gamla ubåt!

Det kanske börjar bli dags för drastiska förändringar, tex strunta i bloggen och bara posta på Facebook.
 
Nog för att jag tog semester, men ska ni straffa mig med The Silent Treatment länge till? Bohooo... gråter fotografen. Tio inlägg på en vecka, och hela 16 kommentarer utav er långt över tusen besökare som varit här.
 
Jag vet förstås att ni längtar efter långa bröllopsinlägg, men annars? Om ni börjar få tråkigt här inne måste ni säga till. Och jag fiskar inte efter beröm (denna gången, hehe), jag vill bara ha lite konversationer. Skriv något, vad som helst! I'm here for YOU, nämligen. Spill, please.
 
♥ ♥ ♥
 
 
 
 Flocken på 10 000 starar som snodde våra körsbär från trädet på ett par minuter.
 
PS. Ubåt = man vet att den finns där, men den ger sig inte tillkänna.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Förstår dig, trist med få kommentarer när det blir så! För egen del kan jag endast skylla på tiden, tar en snabb titt och sen går man vidare... dumt eftersom det är väl värt att kommentera. Det blir bättring från min sida:-)

Svar: Men se där, hurraaaaa! Tack goa Hanna :-)
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-27 @ 16:39:57
URL: http://hannaagren.se/blogg
Postat av: Jenny Eriksson

Här får du en kommentar från en som u-båtsbesöker din blogg rätt så ofta men ibland glömmer kommentera :) Trevlig kväll!

Svar: Hehe, Jenny, du som är en av de flitigaste att kommentera! Tack ;-)
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-27 @ 19:01:32
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se
Postat av: Solveig

Du är bortskämd med kommentarer min söta Mette! ;)) Kolla på dom flesta bloggar, det är inte många som kommenterar nu för tiden. På FB är det lätt att trycka på gilla, men att vara "påhittig" och säga någonting om varje fin bild som t.ex du alltid lägger upp kräver talang..hehe eller nöjer du dig med Åh, så fint varje gång? Isf skall jag ALLTID kommentera dina JÄTTEFINA bilder för du är så himla duktig och det vet du att jag och alla dina 1000 besökare tycker också. Men jag håller med dig, det känns lite som man bloggar för sig själv. För min egen del ser jag det bara som reklam för blivande kunder och för dom som blivit fotade. Vi är i fel bransch när det äller kommentarer. Hur många fina fotobloggar finns det inte?? För att få kommentarer får du börja med nakenfoto eller skriva något väldigt utlämnande om dig själv...*skojar lite* ..Nu fick du en lång roman - sorry! Du var min första favorit och jag håller dig fortfarande som nr 1 efter alla dess år... PoK o hälsa din skejtarhjälte!

Svar: Haha, Sooolveig <3 klart jag är bortskämd när jag har så fantastiska läsare som HAR skämt bort mig! Och nej, det är inte "lika fint som vanligt" jag är ute efter (även om jag alltid blir kanonglad för beröm) utan snarare en dialog. Vad är kul att läsa om, vad önskar ni er mer av, vilket är dötrist att se... och sånt. Men du har rätt, ska man slå rekord i kommentarer behöver man nog vara mer av en idol. Fel bransch vet jag inte - se på Jonas P, eller Nevnarien tex :-). Men du är alltid min favoritsolveig du, det vet du! Hälsa Lennart och hoppas för bövelen att vi kan klämma in en träff nästa gång vi är i varandras krokar! Pöss pöss
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-27 @ 19:22:29
URL: http://www.solveigholstein.se
Postat av: Maria H

Hej Mette!
Jag läser din blogg nästan dagligen via RSS-flödet, men det blir liksom inte tid över till att kommentera. Måste skärpa mig på den fronten, för du är min favoritfotograf!!!!
Många varma kramar
/Maria

Svar: Ah, Maria, du är gullig du! Tack! Håller kameran än eller har den pensionerat sig?
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-28 @ 00:05:18
URL: http://miafoto.blogg.se
Postat av: Minna

Kan bara hålla med Hanna här ovan! Det är tiden som är boven!!! Smyger ofta in på din blogg som en tyst ubåt i djupet och längtar efter nya inlägg, men oftast så blir det inte så mycket mer. Skyller på jobbet, att det ska behöva ta sådan tid!!! ;o)
Lovar att lämna mer tydliga spår efter mig!
Gillar verkligen den här bilden! Härlig färg på himlen, härlig komposition! KRAM!!!

Svar: Minna, du brukar ju kommentera ofta! Och nu har jag fått massor av bevis på att både du och ni andra finns där ute, så nu är jag mycket glad!!! :-)
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-28 @ 08:32:29
Postat av: meta ottosson

Kram från Ubåtsmamman!

Svar: Kram världens bästa mamma!
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-28 @ 10:01:41
Postat av: Hanna

Håller med de andra. Det känns som att det tar extra tid (ibland är man stressad) att tänka igenom och skriva ner en kommentar. Lättare att bara läsa och gilla bilderna utan att kommentera :)

De senaste bröllopsbilderna är hur mysiga som helst! Har själv fotat och filmat ett bröllop i förrgår (samtidigt som jag gör en dokumentär) så det är kul att titta runt på bröllopsbilder.

Svar: Visst är det så, tidstjyven är en elaking :-) men roligt att du gillar och kul att du gör dokumentär samtidigt, hur hinner du det???
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-28 @ 12:33:33
Postat av: Vinnarlinda

Det är nog enklare att kommentera på fejjan. Jag tror det är en anledning. Och så ser man kommentarerna på en gång. Här måste man klicka sig igenom fler steg känns det som innan man kan läsa och kommentera och sedan måste man gå tillbaka ut igen.

Jag gillar hur Lotten gjort på sin sida (www.lotten.se) där de ädre inläggen liksom komprimerats och ligger bredvid varandra. Jag inbillar mig iaf att jag gillar det. Så behöver man inte skrolla lika mycket.

:-)

Svar:
Yep, yep, you've got a point there. Vet också hur enkelt det är att kommentera på FB, vilket absolut INTE är något dåligt, tvärtom! Som jag skrev kanske man skule flytta över dit, men då blir lilla mamma (utan FB) nog ledsen :-)
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-28 @ 14:50:13
Postat av: Lotte

Hehe!:) Jag läser din blogg dagligen och det är alltid lika roligt att kika in här! Är dock lite dålig på att kommentera! En riktig ubåt alltså! ;)

Svar: Nähä, Lotte, du brukar ju kommentera! ;-)
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-28 @ 15:42:20
URL: http://kunterbunt.blogg.se
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen)

Jag förstår dig helt och hållet! Lite trist när man har hundratals besökare men bara får en ynka kommentar - något kan man väl ändå skriva? ;)
Hoppas att din vecka börjat bra sötlök!
Kramis Carro

Svar:
Hehe, ja jag läste att du också fattades lite :-). Ska bli så spännande att få läsa om er nya familjemedlem! Ska du inte komma hit med familjen och bli fotograferad sen, nästa gång du ska till Halmstad/Helsingborg...? Jaaaaaaa!
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-28 @ 23:41:56
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: NinaKatarina

Åh vad jag diggar din blogg :0)

Svar: Åh, vad jag diggar DIG Nina :-)
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-29 @ 10:06:43
Postat av: Hanna

Jag och min man jobbar tillsammans. Sen var hans dotter med så vi skickade runt kameran och filmkameran och glömde linslock och hade oss ha ha. Men det gick bra :)

Svar: Det låter spännande ;-)
Fotograf Mette Ottosson

2012-08-29 @ 23:12:37
Postat av: Rebecka

Hej Mette! Jag har aldrig kommenterat, mest för att jag brukar läsa din blogg från mobilen, och då är det så krångligt att skriva något :) Men jag läser din blogg varje dag, gillar den! Ett önskemål: lite fototips ibland :) Kram!

Svar: Hej Rebecka! Aha :-) ja det kan jag förstå. Massor av fototips hittar du i kategorin "Mette svarar" (som jag inte skrivit i på ett tag, tar lång tid särskilt när man har ont om den, tiden alltså :-)) men där kan du hitta lite av varje!
Fotograf Mette Ottosson

2012-09-01 @ 09:46:59
URL: http://rebeckacreates.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0