Jisskes! Och en Behind the scenes.

Så sa alltid mormor. Det betyder ungefär Jösses, men säkert också ibland "Shit!" fast hon aldrig skulle drömma om att säga det. Nu passar uttrycket i alla fall bra, för Jisskes som dagarna bara rusar förbi just nu! Oktober är den mest bokade månaden i höst, full rulle hela tiden.

Denna och nästa vecka har jag min enda praktikant för 2011 (jag tar max en om året men oftast inte ens det, jag hinner helt inte ta hand om dem!). Han får många egna uppgifter att lösa eftersom jag tycker att man ska lära sig ordentligt med saker när man har praktik, men blir också ganska hårt drillad när vi är ute på jobb. Igår var han till exempel hårspänne:


Om du undrar vad det exakt är han gör, så håller han borta hästsvansen för att den inte ska synas när jag fotograferar rakt framifrån.

Modellen heter Oline, och vi tog bilder som hon ska skicka till franska agenturer. En riktigt vacker tjej, som jag är säker på kommer att få många uppdrag i Paris. Lycka till!





Kommentarer
Postat av: Gun

Det är egentligen en omskrivning (förmildring) av Jesus. För det fick man inte säga. Ett mycket gammalt uttryck tror jag.

Kram

Gun

2011-10-15 @ 10:01:22
Postat av: KAELA

Oj, tänk om hade haft en sån rolig praktik :O

jag var tvungen att va på ett dagis...

2011-10-15 @ 17:43:38
URL: http://kaelas.blogg.se/
Postat av: Meta Ottosson

Undras vem som var mest förtjust? Grabben, flickan eller fotografen?

2011-10-25 @ 17:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0