Gravidfotografering: Ann-Louise & hennes bulle i ugnen

Jag fastnade direkt för Ann-Louise's blogg redan första gången jag läste den, för snart tre år sedan. Då väntade hon sitt första barn Charlie. Hon både skriver och fotograferar riktigt, riktigt bra. Nu är bloggen omdöpt till En bulle i ugnen II, och just den bullen skulle vi fotografera i fredags.

Eftersom vi aldrig träffats i verkliga livet var det extra spännande i förväg. Att läsa någons tankar på en blogg varje dag ger mycket fakta, men egentligen vet man aldrig om den som skriver är som man föreställer sig... ni förstår? Som när man läser en bok och har en egen föreställning om hur huvudpersonen är. Jag kan i alla fall säga att om Ann-Louise verkar mysig och härlig på bloggen, så är hon ännu bättre i verkligheten! Och jättesöt. Ni vet en sådan där mjuk och varm människa, som man gillar direkt? Sådan är hon.

Platsen hon valde för fotograferingen heter Svinö och ligger i Kalmar, på fastlandssidan precis innan man kör upp på Ölandsbron. Att påstå att vädret var med oss kanske är att ta i, men för att vara mars var det riktigt varmt. Många som fotograferar säger att det inte finns något bra ljus eller färger på vintern, men där tar jag bestämt strid. Man får bara leta lite mer :-)



Precis i början sade hon att hon egentligen tycker det är lite läskigt och stelt att vara på den sidan kameran. Hm. Nog tycker jag precis tvärtom? Hon var kanonduktig.












Broar har alltid fascinerat mig, Ölandsbron inget undantag. Bra passar den dessutom som fond till en randig liten bulle (superbt val av kläder, Ann-Louise):







Vinden var snäll och skickade en liten pust i precis rätt ögonblick. Detta är en av mina favoriter:




Vilka färger. Hennes hår och vassen, hennes ögon och himlen, ser ni?
















De här sista är mina absoluta gilla-moments från fotograferingen... så himla söt.










Vilken rolig eftermiddag på Svinö
, tack Ann-Louise!





(Gravidporträtt finns att boka från 1480 kr, maila mig för mer info och fullständig prislista.)



Kommentarer
Postat av: Solveig

Åh så fina gravidfoton du tagit på våran gemensamma bloggfavorit! Jätteroligt att få se Ann-Louise lite mer "live", en riktig kalaspingla!! Varenda bild är bra och du är så himla duktig! Kram på båda toppentjejerna!

Postat av: becca

Jätte fina :D !

2011-03-10 @ 17:55:43
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: Minna

Kanon bilder! Är också en flitig besökare på Ann-Louise blogg (tack vare ditt tips för sisådär en 3 år sedan), jätte kul att få se henne 'på riktigt'! :o)

2011-03-11 @ 07:51:05
Postat av: Ullis

Här är ännu en som hittade till Ann-Louise tack vare dig, Mettegull! :)

Jättefina bilder på söt tjej, och Svinö verkar väldigt mycket finare än det låter för en oinvigd. ;) Gillar bilderna där A-L sitter på stenarena allra allra mest. Och den närgångna bilden uppifrån där håret yr. Och de svartvita... och de första...

2011-03-11 @ 10:10:06
URL: http://www.ulrikalindelof.se
Postat av: W e b - L i n n . n o

Nydelige bilder av Ann-louise :D

2011-03-11 @ 19:24:42
URL: http://web-linn.no/blogg
Postat av: sara

Fantastiskt fina :-)) !

Vi fotograferar väääldigt många gravid-nyfødd serier, men nästan uteslutande i studio, blir inspirerad att gøra något 'annat', dessutom har vi en fantastisk natur runt omkring :)

Fin blogg, kikar in så ofta jag kan!

Kramar från en fotografkollega :)

2011-03-13 @ 22:25:59
URL: http://smilehullet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0