Att säga nej... och ja.

Idag har jag tackat nej till att bli kursledare i foto på ett stort företag i höst, trots att jag egentligen tycker att det skulle vara ett väldigt roligt uppdrag.

Orsaken är ett alldeles för lågt arvode jämfört med min ordinarie prislista, och det trots att jag inte alls ligger i toppen enligt SFF:s prisguide. Det skulle förstås vara väldigt bra marknadsföring (stort internationellt bolag) och dessutom älskar jag att undervisa, men samtidigt tycker jag att företag som detta borde gå i täten för höja fotografens och bildens status, även när det gäller utbildning.

Som egen företagare får man ta alla beslut själv, och efter några år är man ganska klok på sin magkänsla och vet vad man vill göra med sin tid - och jag vill inte jobba för en tredjedel av mitt vanliga arvode :-)



Men jag har också tackat ja idag (det är roligare): till att vara med på ett (litet) hörn när Emelie startar fototidning i höst - halleluja vilken driftighet!

Hoppas ni firar Kristi Himmelsfärd ordentligt nu. Sol, sol, sol!





Kommentarer
Postat av: mallan

Heja dig!



Trevlig helg!

2011-06-04 @ 00:20:11
URL: http://handmadebymallan.wordpress.com
Postat av: Rebecca

Riktigt häftigt med Emelies tidning !!!

2011-06-04 @ 10:21:19
URL: http://fotobex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0