Kurser!

Nu trillar det in en hel massa förfrågningar om kurser, jättekul! Jag håller ganska mycket privatkurser för nybörjare som jag brukar anpassa efter varje person, beroende på nivå och tidigare kunskaper.


PRIVAT INTENSIVKURS


Priset för privat intensivkurs (2010) med en person är 750 kr/tim, två personer 1000 kr/tim, 3-4 personer 1500 kr/tim.

Minimum två timmar och gärna tre-fyra timmar för att verkligen hinna med en rejäl genomgång. Detta kan man utöka med extra uppgifter/uppföljning efteråt på distans, pris beroende på antal uppgifter/nivå.

 

Det finns fem grundområden:

* kameran (teknik) – bländare, slutare, ISO och hur man använder sig av dessa för att styra bildens utseende (nybörjare)

* fotografering (leta ljus etc) – vi fotograferar utomhus, letar ”rätt” ljus och lite tips om detta (nybörjare)

* bildbehandling (Photoshop) – tillgång till egen bärbar dator och Photoshop behövs (nybörjare)

* bildvisning – vi tittar på ett urval av era bilder, ni kan fråga allt ni vill och jag ger er tips och råd om hur ni kan komma vidare i er utveckling

* Learning by doing - uppgifter/uppföljning efter intensivkurs där ni får "läxor" att utföra som ni skickar in till mig för feedback, på distans


Skulle det vara något speciellt ni vill gå igenom också/istället kan vi göra det, tex porträtt. Då ordnar jag en modell eller så får ni öva på varandra om ni är två. Ni får dessutom 1-2 kortare uppgifter att göra som förberedelse.


Man kan sätta ihop sin egen kurs genom att välja från ovanstående, men minst en timme per område rekommenderas. Det går också självklart bra att ta tex två timmar bildvisning och två timmar fotografering eller liknande.


Mitt förberedelsearbete för just er kurs ingår i priset, och du får ett eget kompendium med det vi går igenom (nybörjare).

Kurserna hålls vanligtvis här hos mig i ateljén utanför Båstad. Jag kommer även till andra städer mot reseersättning som givetvis kan delas om du har fler vänner som vill vara med.



DISTANSKURS PÅ NÄTET

Jag planerar att starta upp distanskurser via internet till hösten/vintern, anmäl ditt intresse genom att skicka ett mail till mig på [email protected] (skriv "Intresseanmälan fotokurs på distans" i ämnesfältet). Pris fastställs senare.

 


GRUPPKURSER

Ibland finns det också möjlighet till en lite mer allmän kurs/workshop i större grupp. Det svåraste där att få ihop en bra dag eftersom jag ofta är bokad på helgerna 1-2 år i förväg.

Om ni är ett gäng som är intresserade eller om du själv vill göra en intresseanmälan för framtida gruppkurser/workshops, skicka ett mail till [email protected] (skriv "Intresseanmälan workshop i grupp" i ämnesfältet). Pris fastställs senare.

 


TIPS: PRESENTKORT!

Man kan även köpa fotokurs som presentkort (delvis eller en hel kurs). Kontakta mig för mer info!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

vi ses den 22:a kl 10 eller hur?

2010-05-30 @ 18:01:56
Postat av: Anna - Swaussie

Blir det något av distanskursen?

2011-03-31 @ 08:53:44
URL: http://swaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0