Family story/bröllop: Petra, Pelle & Viggo Kron Forsling

För ett år sedan fotograferade jag familjen Kron Forsling första gången. Viggo var en liten knatte med ögon så blå!











Den 29 augusti var det bröllop, så då sågs vi igen! Några detaljer från förberedelserna, på salong Prana (som tyvärr har stängt för gott) och Hotel Skansen... (kolla in de lockarna - otroliga!)














Efter en god lunch fortsatte vi mot en av mina favoritplatser för porträtten. Man kan tro att Petra och Pelle är lite allvarsamma av sig när man ser den här...





Men nähädu! Mycket oftare är det så här! De är så helsköna att vara med, massa skratt och härlig galenskap :-)





Smycken, slöja och klänningsdetaljer, valda med stor och noggrann omsorg.











Petras syster var tärna, Pelles tvillingbror best man...











I like the Kron Forsling family!








Ni som är uppmärksamma kanske noterar att detta är fjärde lördagen i rad jag befann mig i Mariakyrkan i augusti... och det var lika gött som vanligt!





Ni ser ju... :-)








Petra och Pelle hade en sak annorlunda dock. Eller var det kanske... fjorton stycken i den stora superduktiga kören? Fantastiska!





Sen åkte de snyggbil med min gamle "assistent"-chaufför Michael (en pärla att ha med sig vid porträttfotografering, ser allt och har koll på allt!)...





...till festen på Hovs hallar. Vilken dag, vilken kväll, och så roligt att jag får träffa de här godingarna två gånger i sommar (årlig familjefotografering och en privat fotokurs, wohoo kul)!
















See you soon!



Kommentarer
Postat av: meta ottosson

Porträttet av herrskorna är ett konstverk i sig.

2010-05-12 @ 17:29:20
Postat av: Helena - mamma till Alexander

Varje gång jag tittar på dina foton tänker jag "Näää, David och jag får nog gifta om oss så Mette kan komma och ta kort". Du tar så otroligt vackra och fina kort och fångar verkligen ögonblicken.

2010-05-12 @ 18:03:40
URL: http://hemmyh.blogg.se/
Postat av: Maria Bolander

Väldigt fina bilder!

Smakfullt och verkligen roligt att se dig som brud Petra!!

2010-05-12 @ 19:05:43
Postat av: Solveig

Ja du, kära Mette... din blogg är lika underhållande som nya numret av Fotosidan! Meta är ju för kul... Av bilderna denna gången tror jag att jag fastnade för lilla Viggo på bild nr 2 uppifrån - sötisen med dom blåa ögonen! Kram

2010-05-12 @ 21:24:57
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Kajsa Flyboo Robertsson

Petra, såååå underbart! Du e så vacker - allt e så vackert! :-) Ser verkligen ut som ni hade en underbar dag. KRAMAR



Mette, du tar så underbara bilder!! Du har tidigare fotograferat två av mina vänners bröllop som jag varit med på minsann (Jimmy och Wioletta Rubin på Kulturen i Lund och Viktoria Holmqvist och Magnus i Greviekyrkby) och bilderna är heeeeelt fantastiska. Skriver som ovan talare. Man borde gifta om sig... med samma man alltså. :-)

2010-05-12 @ 21:32:45
Postat av: Joanna Kron

Verkligen superfina kort! Jag åkte tidsmaskin tillbaka till den där fantastiska dagen i augusti och upplevde den en gång till!!



Vi ses på fotokursen! Jag har lite prestationsångest att Petra redan har letat fram de där fotona vi har i uppgift att göra!!



/Joanna Kron

2010-05-13 @ 11:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0