Bröllop: Magdalena & Gustav (Oslo), Båstad/Hovs hallar

Magdalena och Gustav har en brokig geografisk bakgrund, med Polen, Trondheim, Stoby och Linköping i en härlig mix. Sedan de blev klara med sina utbildningar bor de i Oslo, och gifte sig i Båstad.

När de bokade mig skickade de in svaren på checklistan, som jag ber varje brudpar göra för att lära känna dem lite bättre. Det här tyckte jag var en riktigt skön beskrivning: "Vi är nyblivna friluftsmänniskor och använder helgdagarna och sommarsemestern till fjällen i Norge. Vi är aktiva och reser runt omkring och hälsar på folk. Men vi uppskattar också att ligga i vår stora soffa som vi köpte för första lönen och titta på tv:n som vi köpte för den andra:) hehe"

Goa människor, det förstod man ju direkt :-) och inte blev jag besviken - de är underbara!

Vigseln utfördes av en katolsk präst (som jag faktiskt träffat förut, se här) i Mariakyrkan i Båstad. Gustav väntar på Magdalena, och bestman lägger ringarna på ett litet fat där de väntar på ringväxlingen:














Alla grät:








Men det var glädje, lycka och bröllopsrus!











Stolen moment (snacka om förälskade) :-)





Åket var inte vilket-som-helst...











Med den tjusiga transporten for vi till min hemliga (eller, ja, inte så hemlig längre) perfekt-utomhus-ljus-plats i Hov:








Tärnan var läppstiftsassistent:





Och gjorde ett utmärkt jobb! Fast Magdalena behöver nog ingen makeup för att vara vacker...











Dessutom hade tärnan de längsta naturliga ögonfransar jag sett någonsin... så hon får stå för lite-ovanifrån-bilden idag:





Se ut som en filmstjärna, Gustav!
sa fotografen. Och det gjorde han:








Vi avrundade ute på Hovs hallar, med en perfekt blå himmel. Tack sötisar för den roliga dagen!







Kommentarer
Postat av: Malena

Åh vad roligt att se att min barndomsgranne (Gustav) har gjort samma utmärkta val av fotograf som vi. Grattis till giftemålet och till fina bilder för livet! Hälsningar Malena Spenninge (fd Hector). PS resterande klanen Hector hälsar och grattar!

2010-05-09 @ 17:14:49
Postat av: Linda

Hejsan! verkligen underbara bilder.. så otroligt vackra.

Men jag har en fråga till dig. Du har ju dina "bloggikoner" på menyraden där till vänster under kategorin länkar.. jag undrar hur man får dit dem, har letat överallt efter svar men inget jag funnit, hoppas att du kanske vet?

Vet att man ska få någon html kod ialla fall, men sen har jag ingen aning :(

du kan svara på blogg eller mejl!

//Linda

2010-05-09 @ 20:01:16
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Elin

jag bara ryser, du är en sån fantastisk fotograf!

2010-05-09 @ 20:38:19
URL: http://www.dresscodenude.bloggplatsen.se
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Helt fantastiska bilder! :)

2010-05-10 @ 12:48:02
URL: http://annlouise-sjostrom.com/
Postat av: Martin Olsson

Grymma bilder på ett underbart par :)

2010-05-11 @ 09:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0