Företagsuppdrag: årsredovisning NIBE Element, Energy Systems & Stoves

NIBE består av tre affärsområden: NIBE Element, NIBE Energy Systems och NIBE Stoves. Det jag tidigare kände till mest om var Stoves (Brasvärme) eftersom vi har världens goaste Cronspis här hemma, som vi värmer upp hela huset med på vintern, och myser med lite kyligare sommarkvällar. Finns det något bättre än att tända en brasa och mysa i soffan?

I vintras blev jag kontaktad av art directorn Birgitta på NIBE:s huvudkontor i Markaryd. Hon behövde en fotograf till årsredovisningen - ett toppenkul uppdrag! Alla jag träffade på företaget var mycket trevliga och väldigt professionella under hela uppdraget, vilket förstås gjorde det extra roligt.

Vi fotograferade VD:n, styrelsen, och den miljöansvariga - vi var inne på kontoren, i showroomet, i labbet och i fabriken. Jag tycker dessutom det är extremt intressant att få följa med ut i produktionen och se hur man tillverkar tex en braskamin, så jag var verkligen helnöjd.

Idag kom ett paket i brevlådan...



...och detta är en del av resultatet från några snöiga dagstripper till Markaryd i februari/mars:









Det är alltid lika spännande att se sina alster i tryck. Mycket välgjort från NIBE! Här är också några av bilderna "live and direct":

VD Gerteric Lindquist:



Ett par av styrelseledamöternas porträtt, Leif Gustavsson (ekonomidirektör):



och Christer Fredriksson (affärsområdeschef Element):



...och Lisbeth Hylander (miljöansvarig NIBE AB) som får avrunda inlägget.



Tack Birgitta och ni andra för de roliga dagarna med er, hoppas att vi ses igen!

Vill du läsa/se hela årsredovisningen, klicka här. Bilderna jag tagit är porträttet på VD:n, porträtten på styrelsen, och porträttet på den miljöansvariga - allt annat av andra fotografer (namn finns på sista sidan i broschyren).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0