Pysen och jag, 1981

Detta är Pysen och jag, vi är uppklädda och har just haft uppvisning eller möjligen varit med på ridlägrets hopptävling på Grönadals ridskola. Min älsklingshäst hette Pluto, men han ville inte hoppa just då, så när det var dags för hinder red jag Pysen som var min nästälsklingshäst.

Pysen ville förresten inte heller alltid hoppa. På en inomhustävling en vinter fick han nog och bakom muren (som var hög nog att gömma honom för publiken) lade han sig helt sonika ner mitt i hopptävlingen. Haha. Vilken skön liten gubbe han var.



Tack för bilden lilla mamma!




Kommentarer
Postat av: Linda i Ludvika

Så himla söt du var då också. Blåa band i lintottsflätorna. Och jag tycker du ser så målmedveten ut på bilden. Då som nu :) Kram

2010-07-24 @ 13:13:54
Postat av: gunilla

kul att se hästar man ridit på som barn själv kommer jag från malmö och var under 3-4 somrar på ridläger i grönadal kom trea med pysen på hopptävlingen som var på sista lägerdagen inför föräldrar mm.

väcker goga minnen tack!

2011-04-01 @ 16:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0