Designåret 2005

Jag sitter och kollar igenom bildarkivet för att leta upp bilder till Båstad kommuns nya hemsida - jättekul och så många gamla godingar jag hittar! Ganska ofta när jag tittar på äldre bilder ser jag bara vad jag kunde gjort annorlunda (sedan jag lärde mig mer i Photoshop, sedan jag köpte nya kameran, sedan jag köpte det-och-det objektivet...) men ganska ofta hittar jag också bilder jag verkligen tycker om, och som jag glömt lite.

Sommaren 2005 fick jag ett mycket roligt uppdrag som jag fortfarande minns med helgjuten lycka. Vi var några stycken som blev tillfrågade av kommunen och Turistföreningen om vi ville sätta ihop en Designårsutställning. Oj, så roligt och oj, vilket jobb! 39 designers/konstnärer var med, och utställningen visades nästan hela sommaren på Kunskapscentrum Agardh i Båstad.

Utöver att sätta ihop själva utställningen, jaga folk, jaga sponsorer, skratta massor och slita vårt hår nästan lika mycket, deltog vi själva också. Mitt uppdrag var att åka runt till alla deltagare och fotografera i deras verkstäder, butiker, arbetsplatser - inte personerna själva utan de de gjorde, verksamheten och detaljer som visade mer på känsla än bara rak beskrivning. Det var minst sagt ett uppdrag i min smak, Mette-hela-dagen-lång - jag är helt galen i detaljer och älskade det från första till sista stund!

Hela projektet fotograferade jag med min gamla analoga Nikon, diafilm, och korsframkallade. Kornigt, grovt och rufft blev resultatet.

Måste sätta ihop lite inlägg därifrån, kommer nog ett alldeles strax!


Kommentarer
Postat av: ellen

Det låter riktigt spännande, vore verligen kul att se bilder därifrån :):)

2010-02-03 @ 11:34:11
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0