Design 05: Ole K Bydal, silversmed och formgivare

Ole är en av formgivarna jag fotograferade hos inför Designårsutställningen 2005. I hans ateljé, som den sommaren låg i Båstad hamn fanns fantastiska motiv.

Besök Oles hemsida här.


Bilderna är fotograferade med en analog Nikon, och med diafilm som sedan korsframkallats (till negativ) och scannats in till högupplösta digitala filer. Därav lite speciellt korn och annorlunda färger.
































Jag gillar verkligen alla bilder jag postat här nästan lika mycket (inte särskilt vanligt för att komma från mig), men de två absoluta favoriterna är nog slipborsten (som ser ut som en sån där brun sommarlarv) och skeden med kronan. Och ringen. Och gafflarna. Äh... Hehe.

Vad tycker du, hittar du någon du gillar extra mycket? Skriv gärna i Kommentarsfältet!


Kommentarer
Postat av: ellen

Femte bilden blev en favorit för mig! Var dessa bilder fotade analogt? Blir himla snyggt!

2010-02-03 @ 11:38:00
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/
Postat av: Ullis

Tokgillar bilderna på ringarna. Fäääbjulös!

2010-02-03 @ 21:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0