Hatkärlek

Jag gillar min dator. Jag tycker om att det numera går att framställa bilderna här vid skrivbordet istället för i mörkrummet (även om jag kan sakna det). Vad jag inte gillar lika mycket, är när det krånglar. Till exempel en liten datorkrasch så här på torsdagsmorgonen. Där skulle jag nog kunna använda ordet hata, till och med. Hata är något jag aldrig gör, men idag fick jag en rejäl släng av vansinnet.

Även om jag har backuper på allt, är det ju så mycket enklare att flytta till en ny om den gamla fortfarande fungerar.

Som tur är har vi en god vän som heter Världens Bästa Ola, som hjälpte mig. Han får mitt egendesignade Nobelpris i Rädda-Mette-kategorin, som 2008 gick till Niklas.

Nu är hata-minnet som störtade datorn, snart ett minne blott (ska stampa på det strax), och dessutom en ny dator beställd, som kommer nästa vecka. Tills dess hoppas jag att den här lilla snälla håller sig frisk nu när otyget försvunnit ur dess magge.

Pust.

Tog en bild när jag var nere i helvetet, får ju passa på med tanke på att jag inte är där så ofta:





Kommentarer
Postat av: Lillian

Vilken härlig bild! Vad är det för något?

Måste säga att loggan pryder sin plats på bilden också och ger bilden lite stuns!

2010-04-09 @ 16:43:26
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/
Postat av: *Mette* svarar

Lillian:



it's Hell's Fire! ... eller brasan i vår öppna spis bara :-)

2010-04-09 @ 16:45:21
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Lillian

Okejj för Hells's fire då. Himla fräckt det verkar vara där! ;-)

2010-04-10 @ 10:44:00
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0