Tjena alla monsterdiggare (uppdaterad)

Det finns en del underliga figurer här på Salomonhög. För ett par år sedan knackade jultomten på fönstret och vinkade när vi satt vid julaftonsmiddagen och när vi förskräckta men glada öppnade dörren hörde vi bara hur han älgade iväg med stora språng längs vägen.

I morse kände jag mig lite halvdeppig, och funderade på om jag skulle ringa och be någon liva upp mig lite. Snacka om att få svar på tal. När jag klev utanför dörren på väg till jobbet har Mystiska Folket varit framme igen - där låg en avhuggen dinosauriehand med klor och... ett huvud!!!





Och jag som är så spökrädd, hur ska det gå i natt sen? Tur jag har gediget beskydd i Gammelfasan Dia:





(bortser från att hon även går under namnet Miss Miami efter sin andra personlighet)


Uppdatering: Tim har nu rapporterat att när han gick upp i morse satt skylten på grinden, huvudet låg på gårdsplanen och handen hängde på skeppsklockan på staketet - synd att jag inte fick fånga det med kameran.

Belöning
på 10 spänn utlyses härmed till den som kan lämna ledtråd som avslöjar Monsterdiggarna. Promise. Vi har några lurifaxar i åtanke, men här i trakten har varenda kotte en räv bakom örat och särskilt i vår bekantskapskrets och by. Hehe. Men det vore kul att få tacka de uppfinningsrika för en glad morgon!

Häslningar Salomonhögs Detektivbyrå






Kommentarer
Postat av: ??

Mohahahahaha................

2009-10-29 @ 13:05:49
Postat av: Karin Froom

Haha, det verkar pågå skojiga saker kring dina kvarter. Nästan så man vill flytta. :D

2009-10-29 @ 14:39:24
URL: http://www.karinfroom.se/
Postat av: * M E T T E * svarar

Karin:



Jag kan alltid lägga upp din hemadress här på bloggen ifall du vill ha spökbesök :-)

2009-10-29 @ 14:45:16
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Karin Froom

Är det det som kallas living on the edge? :D

2009-10-29 @ 15:59:58
URL: http://www.karinfroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0