Bröllop: Sanna & Daniel 16 maj 2009

Nu får ni förbereda er på ett långt inlägg igen... Jag blir så fäst vid mina brudpar för de är himla härliga allihop! Sanna och Daniel är verkligen inget undantag, utan tvärtom ett av de par jag kommer att komma ihåg som störtroliga, helsköna, och glödande av värme både mot varandra och sin omgivning. Dessutom är detta en av de fotograferingar där vi skrattade från början till slut! Dagen var underbar, även för mig.

Vi började i Strandbaden norr om Höganäs. Nere vid havet fanns en strandäng med tusentals små lila blommor (art, någon?) som gjorde sig väldigt snyggt mot det ännu snyggare brudparet:





Festligheterna började redan här, kan man säga. Det tog inte många sekunder förrän både brudpar, tärna och bestman visade sig från sina allra bästa sidor. Spelevinkar är nog bara förnamnet :-)





Vi for vidare till Krapperups slott, som är en av de finaste och mest varierande fotomiljöer jag vet här i nordvästra Skåne. Dessutom fri entré till trädgårdarna vilket alltid är uppskattat. Vi tjuvstartade lite redan utanför slottet, på andra sidan vägen där ett knallgult rapsfält blev kuliss:








Och väl inne i trädgårdarna kunde vi knappt sluta fotografera... miljöerna tar liksom inte slut.





Tur att vi hade gott om tid på oss för maaaassor av puss- och mysbilder:














Ni vet hur jag skriver i alla bröllopsinlägg att brudparen är så himla snygga - och de är ju det! Man kan väl knappt glänsa mer än på sin bröllopsdag? Kolla:












Jag tror dessutom att de hade valt sina allra snyggaste kompisar till tärna och best man :-)








För att inte tala om roligaste och mest tok-laddade...











Till sist blev vi i alla fall klara med porträtten, och helt utmattad av skratt var det dags för färd mot Väsby kyrka och vigseln:








Jag kan lova er att tårarna fullkomligt flödade, överallt snyftades och snörvlades det, både i kyrkan och efteråt på kyrkbacken. Här Sannas föräldrar (mamma Carina med näsduken arbetar på Helsingborgs dagblads privatannonsavdelning och vi har mailat många gånger de senaste åren med bröllopsannonser som tema - äntligen fick jag träffa henne!):





Stundens allvar överväldigade nog även brudparet:








Vilken nöjd präst!








Jag önskar herr och fru Strandell all lycka och hoppas att vi ses igen - det var en otroligt rolig dag jag kommer att minnas länge!


Vilken bild gillar du bäst? Skriv gärna i Kommentarsfältet!




Kommentarer
Postat av: Mirjami

Bild nr 8 är oslagbar!

2009-10-08 @ 15:50:05
URL: http://mirjamianneli.se
Postat av: meta ottosson

Ja, jag gillar ju när alla fyra hoppar bland ....strandpilten (?) ...hade behövt en närbild på blommorna för att kunna avgöra!

2009-10-08 @ 16:07:05
Postat av: Solveig

Tänk att få sådana här bilder! Fatta! Jag föll pladask för höjdbilden vid rapsfältet! Sen var ju kyssen vid den vackra häcken oemotståndlig! Och jag håller med din gulliga mamma om att hoppbilden är skitfräck! Kul att se dina bilder nu när alla har bloggat färdigt sina brudpar! Kram

2009-10-09 @ 13:31:04
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Fotot 9 är ju helt klart min favorit, UNDERBAR. Inte så konstigt med ett sådant fint brudpar. Som till på köpet gifter sej på min födelsedag...:)

2009-10-09 @ 14:59:14
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: stina

det enkla är oftast bäst så jag gillar nr 12 riktigt mycket. jag kunde rentav känna deras kärlek i maggropen! men även om enkelt är bäst så är bilden där brudgummen sitter på sin bestmans axel naturligtvis ett undantag - bra jobbat av alla inblandade!

2009-10-14 @ 21:03:56
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: ellen

Underbara bilder, :) Särskilt den när de sitter på parkbänken och när de står under det stora trädet, 6an, det bara strålar med allt ljus och vackra färger! :D

2009-10-15 @ 15:26:06
URL: http://ellenandrell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0