Bröllop: Malin & Tobbe i Amiralitetskyrkan

Den 30 maj var det overkligt vackert väder och, som det ofta är i Karlskrona, blåsigt så håret stod på ända. Vädret är generellt ganska svårt att jobba emot, hehe... så då får man utnyttja det till sin fördel istället.

På Stumholmen mötte jag Malin och Tobbe för att fotografera porträtt före vigseln. Vi hade inte kunnat träffas i förväg utan gått igenom bröllopet per telefon - och de var ännu härligare i verkligheten så det gick som en dans. Ibland känner man en aura av gemenskap som liksom strålar ut runt ett brudpar, och den här familjen är verkligen sådan - supertajt! Dessutom är Malin och Tobbe ett mycket stiligt par tillsammans (plus att jag är lite svag för uniform på bild, att vara från flottans historiska & vackra Karlskrona ger nog den effekten).

Vi började utomhus, där vinden for friskt omkring oss och min assistent Ellen hade fullt sjå att hålla rätt på allt! Rätt tjusigt med effekten i Malins klänning och i flaggspelet, eller hur:














När deras döttrar, tvillingarna Livia och Åsa kom, fortsatte vi inne i Marinmuseums galjonssal (känner du igen den? Favorit från tidigare, se fler bilder här):





Och när fotografen får chansen till sådan takhöjd, testas nya vinklar, till flickornas glädje som fick leka och dansa i sina fina klänningar:





Tror att även mamma och pappa var förtjusta i idén, de pussades gärna och länge utan minsta protest:





Vigsel i finaste kyrkan jag vet, Amiralitetskyrkan (fler bilder från tidigare bröllop i kyrkan kan du se här, och ett till från i år kommer här på bloggen sedan):








En mycket skicklig solist:





Precis i slutet av ceremonin innan uttåget, hände en sån där härlig sak som gör fotografen lycklig (och kanske lite hoppfull om högre, goda makters närvaro trots allt, tänker den annars ganska o-religiösa Mette) - solen bestämde sig för att skina in i kyrkan, i en väldigt koncentrerad ljusstråle rakt på Malin framme vid altaret:





(det kan också bero på en skicklig kyrkoarkitekt men är ju inte på långa vägar en lika spännande tanke)



Det lyckliga (och något omtumlade, tror jag) brudparet:





Älskar alla ingredienser i den här bilden:





Några "fin-uppställda" gruppbilder hinns sällan med på bröllopen, däremot gärna halvspontana, goa, lite fulla-i-skratt-gruppbilder.Ljuset stämmer sällan med platsen där alla får rum, det är skugga här och sol där, oftast är det någon som hamnar bakom och inte syns, och alltid är det någon som tittar åt ett annat håll vad man än ropar eller gör. Då får fotografen lirka och jämka lite - men huvudsaken brukar vara känslan, att alla är där, och minnet av dagen!





Härliga Malin, Tobbe och familjen - tack för den roliga dagen! Hoppas att vi ses igen!


Vilken bild blir din favorit? Skriv gärna i Kommentarer!


Kommentarer
Postat av: Malena

Gud vad fina!

Jag har nog aldrig sett en brud se så avslappnad och lugn ut på alla foton! Älskar bild nr 5 på dem alla. Den hade jag förstorat upp jättestor och satt upp på väggen!

2009-11-26 @ 12:46:33
Postat av: Ellen

Åh, äntligen har du lagt upp bilderna fårn Malin och Tobias bröllop, som jag har längtat!

Många fina bilder blev det och jag tycker om allihopa, men favoriten är när det kastas risgryn utanför kyrkan :D

2009-11-26 @ 14:05:37
URL: http://turnupthesound.blogg.se/
Postat av: Gitte & Kjell Faraasen

Hej på er!!

Tack snälla för att ni delar med er av dessa underbara bilder!!!Kanon bilder!! Hoppas allt är bra med er alla! Här uppe bara regnar det! Men vi vill ha snö nu....

Kram på er från oss i Morberget!

2009-11-26 @ 19:19:24
URL: http://www.kennelbravefair.dinstudio.se
Postat av: Jenny

Jag tycker bilden med flaggorna var superhärlig med roligt motiv och med de starka blå och röda färgerna. Det gör den ovanlig för att vara bröllopsbild.

2009-11-27 @ 09:08:36
Postat av: Karin Froom

Bilden där tjejerna springer omkring är underbar!

2009-11-27 @ 10:44:07
URL: http://www.karinfroom.se/
Postat av: Thomas Rydh

Vilka fina bilder. Inte visste jag att Tobbe kunde bli så fin på bild! Skämt och sida, detta bröllop är det roligaste bröllop jag någonsin varit med på. Jag är helt övertygad om att Tobbe och Malin gjorde sitt och också vi gäster.

Tack till de jag hade vid mitt bord och alla underbara människor jag mötte under kvällen.



Thomas

2009-11-27 @ 16:36:07
Postat av: Lovisa

den sista bilden är en stor favorit!

2009-11-27 @ 17:06:11
Postat av: Petra och Henrik Guldstrand

Fina bilder, från en perfekt dag (och en jäkligt kul fest)!

Petra och Henrik

2009-12-01 @ 08:52:57
Postat av: elsa

kyssen under flaggorna, flickorna som dansar och finalen på kyrktrappan är mina favoriter! jätte fint mette!

2009-12-01 @ 17:15:39
Postat av: Fotograf Linda-Pauline

Kul! Hittade dig när jag googlade på Amiralitetskyrkan :) Jag ska fotografera ett bröllop där i sommar :)

2011-12-08 @ 12:03:27
URL: http://lindapauline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0