Bröllop: Jannica & Calle

Lördagen den 23 maj hade jag två bröllopsbokningar, varav den ena i Torekov med Jannica och Calle. De hade bokat ett entimmespaket med porträtt, och vi bestämde att mötas vid kyrkan för vidare färd mot fotoplatsen. Precis när jag kom runt hörnet såg jag hur en av deras gäster sabrerade champagnen med en sabel - synd att jag inte kom någon minut tidigare och fick med det på bild! Snyggt :-)

Men snyggast var förstås brudparet...





Så snart de var färdiga med kramandet utanför kyrkan, körde vi vidare ut till Dagshög för att fotografera porträtten. Vidunderlig utsikt över havet den sena eftermiddagen, med Kullaberg i diset på andra sidan. Jag är så glad att jag bor på Bjäre!











Det gamla fortet (eller vad torekovsborna nu kallar det) blir en cool bakgrund. Jannica är rena rama filmstjärnan på en av mina favoritbilder:








Calle skulle också göra sig rätt bra i en 40-talsfilm, eller hur?








Efter den öppna miljön ute vid havsranden förflyttade vi oss in i skuggan för närbilderna. Hittade mitt favoritljus där reflexerna från solen där ute bara glänser i ögonen på dem:








Till sist ännu en favorit, en härligt mjuk bukett-ring-puss-bild med färger man knappt tror är på riktigt:





Tack J & C för den härliga kvällen vid havet!

Vilken bild gillar du bäst? Skriv gärna i Kommentarer!



Kommentarer
Postat av: Solveig

Tjusigt brudpar som du fångat med helt underbara bilder och färger (som vanligt)! Bild nr 2 nerifrån är min favorit! Enkel vacker närbild och båda ser jättefina ut!(Gud så vackra tänder dom har! Är dom tandläkare?) En perfekt bild att ge bort till "tjocka släkten"! Kram

2009-11-03 @ 19:00:33
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: mammakero

Tack för bloggtipsen! Lilla gubben, var ju helhärlig!

Detta par var verkligen ett vackert par! Bild nr 5 älskar jag! Annars var bild nr 2 vacker som en saga och ros/ring/kyss var fantastisk! Bra jobbat!

2009-11-04 @ 16:28:46
URL: http://mammakero
Postat av: ellen, f o t o

Jag gillar bild nummer sex jättemycket! Och tredje bilden är fantastisk den med, du är så otroligt duktig och det är så roligt att se dina fina bilder dagligen :)

2009-11-04 @ 17:44:35
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0