Cinema Paradiso

Det finns en film som ligger mig så varmt om hjärtat att jag knappt kan beskriva det, Cinema Paradiso (Guiseppe Tornatore, 1988). Den handlar om en siciliansk biograf, om kärleken till film och kärlek mellan människor och jag lovar dej, jag gråter inte utan stortjuter varje gång jag ser den. Och om jag fick välja en film av alla filmer jag sett, som JAG hade kunnat göra, vore det denna. Då hade jag varit stoltare än stoltast.

Om du har sett filmen redan och tyckte om den (går det att inte...?) kan du klicka här för Scenen Du Aldrig Glömmer. (OBS! Titta inte om du tänkt se filmen!)

Har du inte sett filmen så gör det, helst genast. Och under tiden får du finaste soundtracklåten här: Ennio Morricones "Love Theme".

Näe, nu måste jag hämta näsduken...

Kommentarer
Postat av: Solveig

Åh så lika vi tycker om den här filmen! En hel ask kleenex minst... du beskriver passionen så passionerat! Nu måste jag se om den bara för det!

Kram

2009-05-18 @ 19:55:01
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: stina

Ja, verkligen! Den är så bra! Om Italien hade varit precis så, hade jag flyttat dit direkt.

2009-05-18 @ 22:40:34
URL: http://stinabloom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0