Era 10:3 på Norrviken och så "lite" sommarfest

Ulrica och Tobias Millqvist är två otroligt duktiga människor som nu tagit över restaurangen på Norrvikens trädgårdar. Deras firma heter Era 10:3 och på hemsidan har de nu några av mina bilder, klicka här för att titta!

Ulrica träffade jag första gången 2005 när hon var cateringansvarig och jag fotograferade i tre dagar på en fest med folkparkstema. Det var kalas vill jag lova. Trots att regnet i omgångar vräkte ner har jag aldrig sett så många människor på topp från första till sista stund, både vid middagen och på dansgolvet! Ni kommer kanske ihåg den här bilden jag visade i höstas (Rebel Rose, ett av banden som spelade):





Det bjöds också på potatisvodka, spräcktes byxor i spagat, tappades kjolar, gjordes vurpor, lektes folkpark (mekanisk tjur, lassotävling, armbrytning mm) och åts massor av god mat! Mycket av detta finns det förstås bildbevis på... men jag har lovat att inte visa vilka som var där så därför blir det en lite snällare version, hehe - men jag tror ni fattar galoppen...?

Det började med flera dagars förberedelser:















Sen var det dags. Här kommer lite klipp:





(de här ville gärna vara med på bild) (det är vodka i potatisarna)











Så här var det konstant! Fullt ös på dansgolvet från första sekunden! Otroligt:











...och en sammanfattning...




Kort sagt ett hejdundrande kalas, minnesvärt i årtionden! Jag blir fortfarande glad och fnissar för mig själv när jag tänker på allt kul som hände där. Och då var jag ändå bara fotografen - tänk så roligt gästerna måste haft!

Kommentarer
Postat av: felicia

Jättefina bilder :)



Anmäl dig gärna till min foto-tävling! :)

2009-07-02 @ 18:52:29
URL: http://thetruestory.webblogg.se/
Postat av: Anna Eman

Tack för svaret! Du är effektiv! ;) Hälsningar Anna

2009-07-05 @ 18:22:05
URL: http://husetvidkullbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0