Bröllopsfotograf Helsingborg: Victoria & David,13 dec 2008

Ett vinterbröllop ytterligare mitt i sommaren så att ni inte glömmer njuta av den, även om den är lite regnig här och där...


Victoria och David är världens gulligaste människor. De är dessutom ett av de mest välorganiserade par jag hittills fotograferat. De började boka allt för sitt bröllop bara några få veckor i förväg och ändå satt varenda grej perfekt. Imponerande!

På Luciadagen var det dags. Porträtten tog vi i Frimurarnas loge i Helsingborg, där festen också var senare på kvällen. Lokalen är väldigt spännade, med en fantastisk sal som verkligen förstärkte vintertemat. Vilka härliga omgivningar, frisyrer, brudklänningen (wow!), make-upen, kärleken... oh, så tjusiga de var!


(Bröllopet filmades också av min nya samarbetspartner Sam Hansson, se filmprov på hans hemsida här. Du får rabatt om du bokar honom genom mig, mer om det i ett eget inlägg om honom snart!)
























Tärna Aleksandra och bestman Ola var också med, höll stämningen uppe åt Victoria och David när bröllopsnervositeten kröp fram och var störtsköna att ha till hjälp:





(Aleksandra, du minns väl att du lovade mig brudbilder liggande på pianot när du gifter dig? Hehe. Det ser jag fram emot!)





En sista bild ute i minusgrader på Kärnantrappan innan vi for till kyrkan...





Vigsel i Fleninge kyrka utanför Helsingborg. Prästen Kent är från min uppväxtstad Karlskrona, det var roligt att höra lite hemmadialekt vid ceremonin!








Efter vigseln hade det hunnit bli mörkt, jag fick använda blixt ibland utanför kyrkan. Bland annat för att fånga de röda bären som agerade ris!








Kallt som attan!








Desto skönare att komma tillbaka till logen. Nu var det fest och ståhej resten av kvällen, och glädjen stod högt i tak!























Tack bästa Victoria och David för ett roligt uppdrag!






Visst lyckades de med ett fantastiskt vinterbröllop? Skriv gärna något till brudparet i kommentarsfältet!


Kommentarer
Postat av: Karin Froom

Ahhh, vilken cool tjej! Måtte jag också få en brud en en snygg headpiece snart! :)

2009-07-22 @ 20:48:51
Postat av: meta ottosson

Vilken brudklänning! Verkligen vinterns snyggaste!

2009-07-23 @ 09:13:37
Postat av: NinaKatarina

Jag bara älskar hennes klänning....

2009-07-23 @ 10:10:34
Postat av: Lily/Marie

Wow, vilket häftigt bröllop! Underbara lokaler och finfina kläder. Och vilka foto, Mette - vilka foto!!!

2009-07-23 @ 21:52:40
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Sara

Sååå mysigt såg det ut att vara =)

2009-08-16 @ 21:45:53
URL: http://sarabrehmer.blogg.se/
Postat av: Catarina

Hej! snacka om att bli förvånad, satt och tittade på lite olika ställen att ha mitt eget bröllop och detta var en av de första sidorna jag kom in på. Till min förvåning såg jag att jag kände bruden! ;) vi pluggade ihop i 3 månader i Spanien. Grattis till dig Victoria ;) Kul att se så fina foton från ditt bröllop!

/Catarina

2010-10-09 @ 20:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0