Nu bojkottar jag Lokaldelen

I höstas ringde en säljare med det eminenta förslaget att jag skulle få ha min bild på framsidan på Lokaldelen, bara jag köpte en annons för fem papp. Nej tack, sa jag, det är ni som ska betala en fotograf för att få använda fotografens bild på er framsida. De framhärdade med det osedvanligt trista argumentet att "det är ju så många som ser den" och "det är bra marknadsföring för dig". Och det stämmer, men det här är en principsak.

Nu ringde de igen och frågade om nästa års katalog och internetannons - där man inte kan få uppgifter på träffar utan det får man själv kolla i sin statisktik. Och det har jag ju gjort förut - noll komma noll noll träffar från just Lokaldelen. I min undersökning när jag frågade er läsare hur ni letade, svarade noll personer att de använde Lokaldelen. Så nej, de pengarna kan jag ha roligare för :-) Och skulle telefonen sluta ringa, inboxen eka och brevlådan sugas ihop inåt av tomhet, får jag väl ringa upp dem igen. Oh. Vågat. Känner mig modig idag.


Kommentarer
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Dom har ringt mig också, sa likadant att mina kunder inte hittar mig via dom och då blev dom väldigt tysta, tröttsamt med försäljare.

2009-12-09 @ 18:07:04
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: Maria Hagbjärn

hahahaa! Jag tror du kan fortsätta vara modig du ;)

2009-12-11 @ 19:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0