Daria Werbowy

När jag bodde i USA plåtade jag för olika agenturer många unga tjejer som önskade sig en karriär inom modellbranschen. Till slut var det inte roligt längre, eftersom jag så ofta såg drömmar gå i kras och otroligt fina, vackra tjejer knäckas av att de inte var tandpetarsmala eller hade allt som agenturen krävde. Därför har jag faktiskt varit helt och hållet ointresserad (nja, nästan i alla fall) av både modefotografi och modeller de senaste tio åren. Stor skillnad jämfört med min tid i USA då man hade stenkoll på alla etablerade, nya och kommande modeller!

Idag "snubblade" jag (något till min förvåning då) över en modell som jag VERKLIGEN hade gillat att fotografera (fast det först var kläderna av Balmain jag såg på den här bloggen av Bellisima - från franska Vogues septembernummer. Kläderna på de två översta bilderna... - me like!)

I alla fall, modellen heter Daria Werbowy och det jag gillar är dels hennes skiftande utseende, att hon är kanonsnygg utan smink och att hon är ett fullblodsproffs som modell och förstås hade varit en dröm att jobba med. Framgångsrika svenska modefotografen Camilla Åkrans (vars egen favoritmodell är Anja Rubik) i New York är bland de som haft äran!

Ibland får även jag en släng av modefoto-sjukan, alltså :-)

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ingen modell här inte. Har fullt upp nu och hinner varken boka eller träna, men jag lovar att lägga på ett kol och höra av mig när det börjar bli dags. :)

2008-09-08 @ 11:53:05
URL: http://konstbykarin.blogspot.com
Postat av: Linda i Ludvika

Varför går/står alla modeller med fötterna inåt? Jag har fått lärt mig att det heter KOBENT och inte är vare sig fint eller hälsosamt : )! Men som du säger är ju modellindustrin varken eller!

Och du -till skillnad från dig -fotografen- är vi på andra sidan linsen, modeller för en dag (men med fötterna (ganska)rakt fram). DET var häftigt!

2008-09-09 @ 09:40:04
Postat av: Emma

jäklar vilka fina bilder du tar asså :)

2008-09-09 @ 10:55:36
URL: http://emmnil.blogg.se/
Postat av: Lisen

Älskaaar dina pics :D

2008-09-09 @ 11:39:47
URL: http://ihuvudetpalisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0