Porträtt: familjen Persson

När jag flyttade hem från USA 1999 jobbade jag som lärare i fyra år innan jag startade firman. Den sista klassen jag hade var en trea på Sandlyckeskolan i Torekov - och vilka ungar! Det kändes som att gå till jobbet och träffa 20 kompisar varje dag, vi hade så roligt och jag saknar dem fortfarande. Som tur är får jag träffa en del av dem ibland - och här kommer ett familjeporträtt som är ett sådant tillfälle. Viktor, som nu går i nian, är mellanbror i härliga familjen Persson som har massor med humor!

Vi träffades för att fotografera en sen men solig kväll i slutet av augusti, och det blåste enormt mycket! Jag började nog med att plåga dem, stackarna, solen och vinden stod rakt på, det var stört omöjligt att titta åt det håll jag tänkt och det fnissades en del:





Vi fick flytta in i lä och skugga:




Oskar, Vilma, Peter, Maria och Viktor


Finns det något finare än somriga, solbrända barn & ungdomar?











Lite syskonkärlek kunde jag locka fram...





...med tillhörande fnitter...





Morgonbryggan i byn är för er som inte kommer härifrån, ett "trademark" för Torekov, precis som resten av hamnområdet. Ljuset är så vackert där på kvällen:








En och annan filur har setts smyga omkring där också:








Tack till hela familjen Persson för en härlig kväll, så roligt det var att träffa er igen!






Vilken bild gillar du bäst?




Kommentarer
Postat av: veronica

ja gillar absolut smygis bilden bäst!Skööööön :D

2008-10-01 @ 18:28:04
URL: http://humlisen.com
Postat av: AKP

Jättefina bilder !

2008-10-01 @ 19:38:05
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: judith

arr :D superfina bilder!

haha, jag är stolt att ha Oskar som klasskompis ;)

Den bilden som de tre syskonen ligger på stranden, är superfin =)

2008-10-01 @ 20:50:01
URL: http://judiths.blogg.se/
Postat av: lovisa

allihop, det gårr verkligen inte att betsämma vilken. alla är så otroligt fina!

2008-10-01 @ 21:27:37
Postat av: Maria H

Vilka härliga familjebilder.

Mina två favoriter är familjebilden där de sitter tätt ihop och så klart när Peter smyger bakom stenen.

2008-10-01 @ 23:13:02
URL: http://miafoto.blogg.se/
Postat av: maria lång

Hej

Barnen i sanden, tycker jag mest om. Den känns naturlig och levande.

2008-10-02 @ 09:41:11
Postat av: Åsa

Härliga familjen Persson! Min favorit är nummer 1 - jag tycker att den fångar den glada känslan hos dem klockrent! Alla bilder är jättefina och de får mig allt att längta tillbaka till Torekov lite grann. (Speciellt efter förra inlägget med bröllop på heden också - Torke-frosseri :D)

2008-10-02 @ 10:16:18
Postat av: Mikaela

Tycker porträtt-bilden på killen i ljusblå skjorta är den finaste. Han har så grymt vackert hår, fina ögon, och leendet är väldigt fint, fin hudfärg dessutom. Skulle nog kunna få ett jobb i modellbranschen!

2008-10-02 @ 17:44:43
Postat av: Ullen

Riktigt jävla bra bilder!

2008-10-02 @ 20:15:06
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/
Postat av: elin

Åh HUUUUUUUUUU vad fina bilder du tar! Duktigduktigduktig! En dag vill jag bli lika duktig som du!

Tusen glada snälla hälsningar!

2008-10-08 @ 10:39:44
URL: http://modisten.blogg.se/
Postat av: sandra

Grymt fina bilder du tar! :D

jag gillar nog den 9onde mest, men alla var undebart fina! :D

2009-02-01 @ 19:43:00
URL: http://saandranormaan.blogg.se/
Postat av: vilma

haha!

snyggast e självklart nummer 11!

du e jätte duktig på att fota!

2010-07-21 @ 17:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0