Gästbloggare: Ami

Den här veckan har Ami varit på prao hos mig! Hon är en jättemysig tjej, mycket kreativt intresserad och lär sig verkligen snabbt. I eftermiddag ska vi göra en lite längre fotografering tillsammans, men igår tog jag några snabba bilder på henne här utanför ateljén. Visst är hon gullig?











Faktaruta à la "Mina vänner" om Ami för er som inte känner henne!


Namn: Ami Cecilia Fredrika Emilson Rackham

Ålder/skola: Strandängsskolan, Klass 9:a.

Det bästa jag vet: Smaska på sushi, träffa mina vänner, That 70's Show, vara utomlands, lyssna på bra musik, ha kul, dansa, utmaningar, mode och livet.

Det värsta jag vet: Gå upp tidigt på morgonen, stressa, mat som är smaklös, människor som förminskar sig själv och spindlar.

På fritiden: Tittar jag på That 70's Show, DANSAR, lyssnar på massa musik och träffar mina vänner. Njuter av havrekakor, när mamma tillåter.......

Därför ville jag prao hos Mette: Jag ville göra praktik hos en fotograf eftersom jag tycker det är roligt att skapa konstverk. Någon föreslog Mette, jag gick in på hennes hemsida och då var det självklart.

Den här veckan har vi... Fotat naturen, tagit bröllops- och porträtt bilder och retuscherat bilderna. Vi satte upp en utställning på en bröllopsmässa. Sista dagen arbetade vi med mig som modell och tog dansfoton och ansiktsporträtt. Dom blev bra.
(Mette fnissar eftersom vi ska göra detta i eftermiddag :-))

Den här veckan har jag lärt mig... Jaa...vad har jag inte lärt mig? Jag har lärt mig hur en kamera fungerar, innan var det bara zoom som gällde. Jag har extremt mycket bättre koll på Photoshop än vad jag hade innan. Där har jag jobbat mycket med att retuschera mina bilder. Jag har lärt mig att jag kommer fortsätta med fotografering i framtiden.

Om jag fick skriva ett alldeles eget inlägg här på Mettes blogg skulle jag skriva om:
Att Mette har en JÄTTEhund som är JÄTTEsnäll och den heter Miranda.

Idag har jag:
Fortsatt med mitt projekt om hösten. Igår gick jag ut med ett uppdrag att fota bilder som förmedlar höst. Idag fixade jag dem på Photoshop. Jag har oxå dansat.

Om tio år... Om tio år är jag 24, men exakt vad jag gör vet jag inte. Något som jag vill fortsätta med är att dansa och fotografera.

Det här vill jag också säga: Havrekakor åt alla!!!!!


Här kommer några bilder som Ami själv tagit, uppgiften var närbilder av hösten:




















Visst är hon duktig?

Tack för en rolig vecka Ami!



Kommentarer
Postat av: Ami

Haha, vad bra det blev!

2008-10-03 @ 10:54:10
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Va duktig hon är! Fina bilder!

2008-10-03 @ 11:37:47
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Maria

Riktigt duktig :D

2008-10-03 @ 12:12:56
URL: http://hecate.se
Postat av: Helena

Ja verkligen, jättefina höstbilder :)

2008-10-03 @ 12:40:12
URL: http://musicslave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0