Bröllopsfotograf Båstad: Elin & Martin

Jajamänsan! Den 30 augusti fotograferade jag två bröllop. Elin och Martins vigsel ägde rum på stranden nedanför Norrviken utanför Båstad. Jag kom först efter ceremonin för att ta porträttbilderna, men lite av utsmyckningen på platsen var fortfarande kvar. Jag fick veta att repet var ett speciellt rep som hade betydelse för Martin (som är klättrare) och att rönnbären stod i temuggar var ju underbart! Överhuvudtaget verkar Elin och Martin tycka om att omge sig med saker som betyder något, och det är viktigt för dem att leva livet just nu så bra de någonsin kan.

Rönnbär i glas och så det där repet...





Fler ceremonitillbehör:





Vigselplatsen:





Vi fortsätter med en mysig pussbild, jag har några stycken sådana från den här kvällen...





Elin får hjälp med sista finishen. Gissa om man som fotograf blir glad för extra "props", som till exempel ett flor... det gör sig ju så bra på bild:





Men nu är det dags att visa brudparet tycker jag - visst är de himla fina?








När vi sågs vid konsultationen före bröllopet, sa de flera gånger att de ville jag skulle fotografera sådant som var speciellt för just dem. Jag förstår vad de menade för det var många små fina, uttänkta detaljer att inte missa. Monogrammet på klänningen till exempel:











Miljön är fantastisk där nere vid havet och ljuset ÄR så härligt de sena sommarkvällarna!





...och kärleken bara flöt genom luften...









Det här är nog den pussbild jag gillar mest just nu, av alla jag tagit:





Några extra florbilder blir det...








Stenstranden med utsikt mot Båstad åt ena hållet och Kattivk åt andra:





(En av favoriterna)








Vi fortsatte till Kattviks hamn:





Sista uppgiften för mig var att ta en bild som liknar Elins föräldrars bröllopsbild. Det här är ett par av försöken:








Till sist en bild som jag tycker visar sensommarkvällen så härligt. Värmen, ljuset, färgerna... (Oh! En pussbild! Nu blev ni allt förvånade :-)





Tack goa Elin och Martin för ett roligt uppdrag!


Vilken bild tycker du bäst om? Skriv gärna i kommentarsfältet!







Kommentarer
Postat av: Josefina

hmm, vilken bild man gillar bäst - alla, får man svara så?? ;) Underbara bilder!!!!

2008-10-26 @ 19:38:46
URL: http://www.gyllene-liv.se/dagarna
Postat av: Helen

Nr 19 räknat uppifrån. Helt underbart....."Sann kärlek med tid för eftertanke och glädje" säger den bilden mig.

2008-10-26 @ 20:24:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11269/
Postat av: Anna

Den där de sitter på stenarna på stranden är helt underbart fin!!

2008-10-26 @ 20:42:11
Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Helt fantastiska bilder! Kan inte bara välja en. Men den där de sitter på stranden blev jag lite extra nyfiken på. Undrar så vad pratar om och ler åt... :)

2008-10-26 @ 21:37:01
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Alla bilder är super Kusinvitamin! :)

Jag är riktigt avundsjuk!!

2008-10-26 @ 21:42:12
Postat av: Anonym

Vi är lika förälskade I bilderna som ni är PÅ bilderna! Superfina! Kram från oss i KBH!

2008-10-27 @ 21:09:11
Postat av: mammakero

Nr 19! ÅÅÅÅÅH! Sa lilla dottern när hon gick förbi! Vilken UNDERBAR bild!

Nr 1 och 2 är vackra stilleben! Nr 18 är oxå jättefin!

Denna omgång var du nog lite extra taggad tror jag!! ;) Det var svårt att välja ut några bra bilder av alla fantastiska bilder!

2008-10-28 @ 17:44:07
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Kronberg

Jag tycker också att alla bilderna är de bästa.

Tillsammans är de så vackra att man blir tårögd.



Men nummer 14 - bästa pussbilden är verkligen jättefin.

Och sminkbilden på Elin är fin. Hon ser ut som en filmstjärna från 1940-talet.



Och bilden på rönnbär och rep...

Och Elin pussar Martin på kinden...

2008-10-30 @ 00:50:51
URL: http://letaguldkorn.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0