Vad har Mette gjort senaste veckan?

Det har minst sagt hunnits med en del:

I torsdags åkte jag till Göteborg och  vilka härliga människor jag fick träffa! Först familjen Nordstedt, som jag lärde känna när Marina och Patrik gifte sig för ett par år sen. Deras urgoa lille son Leo och föräldrarna fotograferade jag på Trädgårdsföreningen som var perfekt till detta, varmt och medelhavslikt ;-)

Med mig hade jag fantastiska Solveig som är fotograf sedan många år och nyligen gått över till digitalt. Hon var till stor hjälp med reflexskärm och glada tillrop - tack! Vi var sedan och åt lunch och drack gott kaffe på Stadsmuseets fik innan det var dags för nästa uppdrag: Leos kompis Leah med familj, också de på Trädgårdsföreningen. En härlig och rolig familj de också - för att inte tala om supersköna dalmatinern som vi smugglade in bland träden ute på slutet (hundförbud i trädgården, hehe) för en helfamiljsbild.

Efter allt detta träffade jag Petra som har webbshopen Petrified in pink. Första gången jag halkade in på hennes blogg och shop var förra veckan och jag blev bara så GLAD av alla färger och hennes skaparglädje. Hastigt och lustigt lyckades vi stämma träff redan i torsdags eftersom hon så praktiskt bodde i Mölndal ;-) Vi fick verkligen bra kontakt från första sekund och hon håller nu på att klura på ny grafisk profil åt mig. Det är otroligt spännande och ska bli väldigt intressant att se hur jag lyckats förmedla vad jag vill ha, hur hon tolkar mig, och vad som blir slutresultatet så småningom!

Torsdagskvällen tillbringade jag hos kompisen Pernilla, väldens goaste göteborgska - tusen tack för god middag, en skön snacke-kväll och övernattning!

I helgen var det hemmajobb och lite farsdagsfirande.

I går morse kom praoeleven Cecila kvart över åtta och vi åkte på dagens första uppdrag hos en familj med två helgoa ungar i Ängelhom. Regnet öste ner men det gick toppen ändå och de var verkligen jätteduktiga! Sedan fortsatte jag vidare till Höör och familjen Persson med dottern Adela, 5 månader. Vädret var något bättre där nere i södern ;-) så vi kunde vara både inne och ute.

På vägen hem körde jag heeela den långa omvägen till Landskrona för att fotografera en stadsbuss men nähä, tji fick jag eftersom kampanjen ännu inte kommit upp... Efter ett besök i stallet var det inte mycket kvar av dagen och Mette var ganska trött - full fräs är det, ända fram till jul nu. Men... finns det något jag skulle vilja rekommendera så är det att vara egnföretagande fotograf. Världens Bästa Jobb.

Hoppas ni haft en toppenhelg ni också!

Kommentarer
Postat av: Nordstedt

TACK för en rolig stund i Palmhuset! Alltid lika trevligt att träffa dig Mette :)

Kramar

Leo, Marina & Patrik

2008-11-11 @ 19:59:48
Postat av: Jane Beckman

Åhhh, vi är SÅÅ nyfikna på ur bilderna blev:)Ska bli så spännande att se dem!

2008-11-11 @ 20:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0